گروه ورزش: جام حذفی با قربانی کردن بزرگان آغاز شد تا کارکرد اصلی‌اش یعنی دادن فرصت به گمنام‌ترها جواب داده باشد.حالا و بعد از جدایی فولاد، سپاهان و ملوان از جام حذفی تمام رقبا می‌دانند که نباید دیگری را دست کم بگیرند چرا که کوچک‌ترین غفلت با تاوان حذف همراه خواهد بود. سایه مشکلات و دعواهای پخش تلویزیونی مسابقات بر سر جام حذفی هم افتاده است و آخرین خبرتا عصر دیروز عدم توافق طرفین برای پخش مسابقات بود؛ اتفاقی که می‌تواند فاصله‌ها را برای عدم تفاهم بیشتر کند و کم‌کم صدای فوتبال‌دوستان را هم در آورد. امروز رویارویی حساس پرسپولیس با تیم حمید استیلی برای جبران ناکامی در لیگ، نبرد دوباره مجید جلالی با تراکتورسازی در کرج،کار سخت پیکان در ساری و برگزاری دو دیدار جذاب در جنوب کشور، از مهم‌ترین اتفاقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی است. در این مرحله ۸ دیدار انجام می‌شود که در این بین

۱۲ تیم لیگ برتری و ۴ تیم دسته اولی برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر جام برابر رقیبان خود به میدان می‌روند.

پرسپولیس تهران - راه‌آهن تهران

«حمید»های پرسپولیسی دوباره به هم رسیدند. این بازی یک ملاقات تکراری است و دو تیم در کمتر از ۴۰ روز، دوباره برابر هم به میدان می‌روند. مسابقه قبلی نخستین برد پرسپولیس با هدایت حمید درخشان را رقم زد و باعث آرامش موقتی این تیم سرخپوش شد و حالا بار دیگر باز شدن گره مشکلات پرسپولیس به بردن راه‌آهن بستگی دارد.

پرسپولیس که در دو هفته گذشته لیگ برتر، دو شکست مقابل سپاهان در اصفهان و سایپا در تهران را متحمل شده، برای جبران این ناکامی و جلوگیری از حذف زودهنگام از جام حذفی که حاشیه امنیت بزرگ دیگری را برای این تیم به‌وجود می‌آورد، باید مقابل راه‌آهن پیروز شود.

در شرایطی این بازی برگزار می‌شود که سرخپوشان تهرانی باید در ورزشگاه آزادی از حریف‌شان میزبانی کنند. پرسپولیسی‌ها هنگام قرعه‌کشی جام حذفی به میزبانی‌شان در ورزشگاه تختی اعتراض کردند. آنها خواستار انجام این دیدار در ورزشگاه آزادی بودند که در نهایت مدیریت این استادیوم با تقاضای سرخ‌پوشان موافقت کرد.

سایپا - تراکتورسازی

با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته بین مجید جلالی و هواداران تراکتورسازی رخ داد، اگر بازی سایپا و تراکتورسازی در تبریز برگزار می‌شد، می‌توانست جالب توجه و پرسوژه باشد. اما به هر صورت جلالی درکرج باید با تراکتورسازی پیکار کند. تیمی که در هفته یازدهم نارنجی‌پوشان را در ورزشگاه انقلاب کرج شکست داد، بار دیگر میهمان جلالی و یارانش است، اما این بار با کلی تفاوت. سایپا در مرحله قبلی کیان بختیاری شهرکرد را با ۶ گل از پیش رو برداشت و هفته گذشته نیز پرسپولیس را در لیگ شکست داد. تراکتورسازی در سوی دیگر میدان با عبور از کارون اهواز حریف سایپا شده اما شاگردان خطیبی آخرین بازی خود در لیگ را در تبریز با شکست پشت سر گذاشتند. باید دید آیا شوک باخت به پیکان، تراکتور را به خود می‌آورد تا تلافی آن خودروساز را سر دیگری درآورد؟

برنامه مسابقات امروز جام حذفی

گسترش پدیده۱۴:۰۰

سایپاتراکتور۱۴:۳۰

صنعت ساریپیکان ۱۴:۳۰

استقلال‌ صنعتیذوب‌آهن ۱۵:۰۰

پرسپولیسراه‌آهن۱۶:۴۰

نفت مسجد سلیمانگل‌گهر۱۶:۵۵