جهانبخش: من و آزمون برای مهاجمان تیم ملی خط و نشان نکشیدیم

کی‌روش در حال حاضر می‌تواند از خط حمله تیمش اطمینان کامل داشته باشد. می‌توان گفت با وجود بازیکنان جوان و آماده‌ای مانند علیرضا جهانبخش و سردار آزمون خط حمله تیم ملی تا چند سال تضمین شده است. علیرضا جهانبخش که اظهارنظر فرهاد مجیدی درمورد او و نشناختنش در برنامه نود اسمش را بیشتر سر زبان‌ها انداخت در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از این ماجرا و البته شرایطش در تیم ملی و اروپا می‌گوید:

در آخرین برنامه نود حسابی سروصدا کردی!

من سروصدا کردم؟!

با صحبت‌هایی که فرهاد مجیدی انجام داد و گفت جهانبخش را نمی‌شناسم، کلی حاشیه برای او ایجاد شد و بسیاری از هواداران فوتبال از تو حمایت کردند. این موضوع سروصدای زیادی به پا کرد.

برنامه نود را دیدم و به نظرم صحبت‌هایی که آقای مجیدی انجام داد یک اتفاق بود و او حضور ذهن نداشته است. من برای تمام بزرگ‌تر‌هایم و آقای مجیدی احترام قائلم و قطعا عدم حضور ذهن باعث شد مرا به خاطر نیاورد. البته خودم هم مقصرم، چون دو سال بیشتر در لیگ ایران بازی نکردم و بعد لژیونر شدم که این موضوع باعث رقم خوردن این اتفاق شده است. در مجموع موضوع چندان مهمی نیست.

زمانی که در اردوی تیم ملی در پرتغال بودی، مدیر باشگاه نایمخن اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی باشگاه شاید مجبور شوند در نقل‌وانتقالات زمستانی تو را بفروشند. در این خصوص با خودت هم صحبتی شده است؟

در این خصوص چیزی نمی‌دانم. در حال حاضر که بازیکن نایمخن هستم، برای این تیم بازی می‌کنم و فقط کار خودم را انجام می‌دهم. به دنبال این هستم که عملکرد مناسبی برای تیمم داشته باشم و باقی مسائل مشخص نیست. در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی چند پیشنهاد خوب داشتم که در نهایت توافقی صورت نگرفت و در نایمخن ماندم و به همین دلیل اکنون هم مشخص نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد.

با سردار آزمون برای دیگر بازیکنان خط حمله تیم ملی هم خط و نشان کشیدید. به نظر می‌رسد با عملکردی که در اردوی پرتغال داشتید کی‌روش حساب ویژه‌ای روی زوج شما در خط حمله باز کرده باشد.

نمی‌توان این‌گونه گفت و ما خط و نشانی نکشیدیم. همه بازیکنان تیم ملی خوب هستند و شرایط خوبی را هم پشت‌سر گذاشتند. تمام بازیکنان تیم ملی تلاش می‌کنند تا در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشند و به نظرم هر بازیکنی که آماده‌تر باشد، توسط کی‌روش در ترکیب قرار می‌گیرد.

البته با تمام این مسائل امکان اینکه تو یا سردار آزمون تیم ملی را همراهی نکنید وجود دارد، چون گفته شده شاید یکی از شما به اردوهای تیم المپیک اضافه شود. با این شرایط شاید یکی از شما نتوانید تیم ملی را همراهی کنید.

در این مورد من نمی‌توانم نظری بدهم. به هر حال تصمیمی است که مربیان تیم ملی گرفته‌اند و اینکه چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند بر عهده آنها است. ما به عنوان بازیکن تیم ملی هر لباسی که بپوشیم برای‌مان افتخار است و فرقی نمی‌کند که تیم ملی بزرگسالان باشد یا تیم المپیک.

حضور علی کریمی در کادرفنی تیم ملی چقدر به بازیکنان و کی‌روش کمک خواهد کرد. در اردوی پرتغال کریمی چقدر نقش داشت؟

قطعا حضور آقای کریمی یک کمک بزرگ به تیم ملی است. علی آقا فاصله سنی کمی با بازیکنان تیم ملی دارد و از نظر روحی می‌تواند به بازیکنان کمک کند. همچنین تجربه خوبی که او در اروپا و تیم ملی دارد می‌تواند به بازیکنان جوان کمک کند. در اردوی پرتغال من به شخصه از حضور آقای کریمی استفاده کردم و حضور او انگیزه زیادی به من داد. به نظرم ادامه حضور او در تیم ملی هم مثبت است و هم می‌تواند کمک بیشتری به تیم ملی کند.

در اروپا طرفدار کدام تیم هستی؟

برایم فرقی نمی‌کند کدام تیم نتیجه بگیرد و نمی‌توانم از تیمی اسم ببرم؛ اما در این دوره به نظر می‌رسد رئال مادرید بازهم شانس بالایی برای قهرمانی داشته باشد.

فکر می‌کنی بتوانی سال آینده خودت هم در لیگ قهرمانان اروپا توپ بزنی؟

پیش‌بینی کردن خیلی سخت است اما هر بازیکنی آرزو دارد در لیگ قهرمانان بازی کند. بعد از جام جهانی لیگ قهرمانان اروپا یک میدان بزرگ است و دوست دارم روزی در این رقابت‌ها بازی کنم.