گروه خودرو: برج میلاد تهران، دهم آذر ماه امسال در حالی میزبان دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران خواهد شد که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با فرض مثبت بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اقدام به دعوت از میهمانان خود کرده‌اند. آن طور که ساسان قربانی دبیر این همایش در نشستی خبری عنوان کرد، از شرکت‌های خودروساز ۳۰ کشور دنیا برای شرکت در همایش صنعت خودرو ایران دعوت شده و در این بین، برخی پاسخ مثبت داده‌اند و برخی نیز در حال بررسی جوانب حضور در ایران هستند.

وی با بیان اینکه این همایش ۱۰ آذر ماه امسال و با هدف شناساندن قابلیت‌ها و توانایی‌های خودروسازی ایران و به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، برگزار خواهد شد، گفت: برای تمام خودروسازان و قطعه‌سازان دنیا بدون هیچ محدودیتی، دعوت نامه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده ۵۰۰ میهمان خارجی در دومین همایش صنعت خودرو ایران شرکت کنند، گفت: از جمع دعوت نامه‌هایی که فرستاده‌ایم، تاکنون ۳۵ پاسخ قطعی دریافت کرده‌ایم، به‌نحوی‌که شرکت‌هایی مانند رنوی فرانسه، اشکودا (زیرمجموعه فولکس واگن آلمان)، مرسدس بنز و پژو، قطعا در همایش موردنظر حضور خواهند یافت.

قربانی افزود: از شرکت‌های آمریکایی نیز برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده که هنوز پاسخ قطعی به دعوت‌نامه‌ها نداده‌اند.

به گفته قربانی، شرکت‌هایی مانند هیوندایی و کیا نیز به احتمال قریب به یقین در همایش صنعت خودرو ایران شرکت خواهند کرد، اما ژاپنی‌ها فعلا در حال بررسی هستند. قربانی همچنین از حضور گسترده چینی‌ها در همایش مورد نظر نیز صحبت به میان آورد و گفت:حدودا یک پنجم شرکت کنندگان خارجی در همایش صنعت خودرو ایران را چینی‌ها تشکیل خواهند داد.قربانی همچنین از حضور شرکت‌های قطعه‌ساز بوش ، زیمنس و ولوو خبر داد.