مهر: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اشکالات قرارداد تولید تندر-۹۰، از اصلاح قرارداد مربوط به این پلت‌فرم با شرکت رنو خبرداد و گفت: ارائه مدل‌های جدید روی پلت‌فرم ال ۹۰ با تمرکز بر رقابتی بودن قیمت و کیفیت در دستور کار قرار دارد. سعید مدنی درخصوص اصلاح قرارداد تندر-۹۰ گفت: قرارداد تندر یکسری کاستی‌هایی دارد که در مذاکراتی که هم‌اکنون با رنو در حال انجام است، قرار است اشکالات قرارداد تندر-۹۰ برطرف شود؛ بر این اساس مذاکرات هم‌اکنون میان کارشناسان رنو با مدیران سایپا در حال انجام است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارائه توضیحات بیشتر درخصوص اشکالاتی که در این قرارداد وجود دارد، خودداری کرد و افزود: با این که قرارداد تندر-۹۰ در حال بازنگری مجدد است، اما تولید تندر ادامه دارد و البته روی تولید مدل‌های دیگر این خودرو نیز تمرکز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از تندر قرار است با تغییر طراحی ظاهری و برخی اصلاحات فنی روانه بازار شود که البته قیمت آنها نیز در محدوده قیمت فعلی تندر-۹۰ است.

مدنی با تاکید بر ضرورت تولید رقابتی به لحاظ کیفیت و قیمت، گفت: با وضعیت رقابتی که هم‌اکنون در صنعت خودروحاکم است، قیمت مدل‌های مختلفی از خودروها که روانه بازار خواهند شد، باید به صورت ۱۰۰ درصد رقابتی در داخل کشور باشد و البته نگاه ما در موضوع قیمت و کیفیت خودرو، متمرکز بر خودروهای داخلی و وارداتی است؛ به‌نحوی‌که خودروهای تولیدی قابلیت رقابت با محصولات خارجی مشابه را داشته باشند. وی اظهار کرد: تولید انواع جدیدی از تندر-۹۰ نیز با رعایت همین فاکتورها صورت می‌گیرد و روی رقابتی کردن قیمت آن نیز تمرکز کرده‌ایم.