جزئیاتی از صادرات نفت ایران به اروپا

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش صادرات گاز مایع ایران به کشورهای اروپایی، اعلام کرد: صادرات تک محموله نفت خام ایران به برخی از کشورهای اروپایی آغاز شده است. سید‌محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت صادرات گاز مایع ایران، گفت: در شرایط فعلی، تمام مازاد تولید گاز مایع ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود و مشکلی در صادرات این محصول گازی به بازار جهانی وجود ندارد. مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت ایران درخصوص حجم صادرات گازمایع ایران، تصریح کرد: هم‌اکنون به‌طور متوسط، ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تن گاز مایع به کشورهای مختلف صادر می‌شود. این مقام مسوول در پاسخ به سوالی درخصوص مهم‌ترین‌ مشتریان گاز مایع ایران در بازار جهانی، بیان کرد: کره‌جنوبی در کنار کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از مهم‌ترین مشتریان فعلی گاز مایع کشور به شمار می‌روند.

قمصری همچنین در پاسخ به سوال‌ دیگر خبرگزاری مهر مبنی بر آغاز صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی به استثنای فروش نفت به شرکت انی ایتالیا، توضیح داد: در حال حاضر، فروش نفت ایران به‌صورت تک‌محموله و به میزان کم به کشورهای اروپایی آغاز شده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین هفته جاری در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود: هم‌اکنون بازار مدیترانه و کشورهای جنوب اروپا از مهم‌ترین‌ مشتریان نفتی کشور بوده که به‌صورت تک‌محموله طلای سیاه به این کشورها تحویل داده می‌شود.

سید‌محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران پیش‌تر با تایید تحویل نخستین محموله نفت خام ایران به شرکت انی ایتالیا، اعلام کرده بود: ایران مشکلی در فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بر‌اساس توافق‌های قراردادی ندارد. تحویل طلای سیاه ایران به غول نفتی ایتالیایی‌ها در حالی از سرگرفته شده است که پیش‌تر انی ایتالیا از تحریم‌های نفتی و گازی ایران توسط اتحادیه اروپا معاف شده است.