میزان: جلسه مسوولان عالی قضایی روز گذشته به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه تشکیل شد. در ادامه جلسه، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه که هفته گذشته با حکم آیت‌الله آملی لاریجانی مامور رسیدگی به پرونده اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان شده بود، گزارشی از سفر به این شهر و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ابتدای گزارش خود، با یادآوری سابقه تاریخی شکل‌گیری این اقدام مجرمانه در کشور گفت: نخستین اقدام به اسیدپاشی در کشور در سال ۱۳۳۴ رخ داده و نخستین قانون برای مقابله با این اقدام در سال ۱۳۳۷ به تصویب رسیده است. معاون اول قوه‌قضائیه اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مجدانه به‌دنبال شناسایی مجرم یا مجرمین هستند و زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و از افراد زیادی نیز تحقیق و افرادی را به‌عنوان مظنون دستگیر کرده‌اند، اما تاکنون عامل اصلی شناسایی و دستگیر نشده است؛ ولی دستگاه‌های ذی‌ربط امیدوارند با تشدید اقدامات در آینده نزدیک، مجرم را دستگیر کنند.

توضیحات احمدی‌مقدم

در همین حال به گزارش خبرآنلاین، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل درخصوص انتشار تصویری از متهم احتمالی اسیدپاشی گفت: با مشخصاتی که قربانیان یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویرنگاری کرده و آن را بررسی می‌کنیم، این عکس‌ها تنها به‌عنوان سرنخ‌ هستند. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش پدافند غیرعامل، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین تحقیقات مرتبط با حوادث اسید‌پاشی در اصفهان گفت: همچنان در حال بررسی موضوع و سرنخ‌ها هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.