دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از آغاز فروش اوراق وقف برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در استان همدان از هفته آینده خبر داد. حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به اینکه این اوراق از سوی بانک ملت به فروش می‌رسد، افزود: در مرحله نخست درآمد فروش این اوراق وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شیراز و تهران به‌کار خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید فراوانی بر تبلیغ و ترویج این نوع مشارکت در وقف دارند و اوراق وقفی را راهی برای مشارکت همه اقشار مردم با هر توان مالی و اقتصادی در سنت حسنه وقف می‌دانند، بیان کرد: اوراق وقف ازجمله ابزارهای مالی است که با اهداف نیکوکارانه منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی با اشاره به دستورالعملی که از سوی معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه صادر شده است، ادامه داد: جلسه‌ای با مسوولان بانک ملت در استان همدان برگزار و در این جلسه مقرر شد تا فروش اوراق وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان از هفته آینده در شعب بانک ملت استان همدان آغاز شود. وی عنوان کرد: اوراق وقفی در مبالغ ۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی و ۵ و ۱۰ میلیون تومانی به فروش می‌رسد و هر خانواده‌ای با هر درجه از توان مالی می‌تواند با خرید این اوراق به هر اندازه که دلخواه آنها است در سنت حسنه وقف برای مشارکت در ساخت بیمارستان تخصصی وقف در شیراز شرکت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در خصوص اوراق وقفی بانک ملت در استان همدان قول مساعد و همکاری لازم را داده است، ادامه داد: در صورت امکان همه شعب بانک ملت در استان همدان این اوراق وقفی را به فروش می‌رسانند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای که با مدیران بانک ملت در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: بانک ملت چند دستگاه کارت‌خوان (pos) را در اختیار اوقاف استان قرار خواهد داد تا در شهرستان‌های مختلف و در بقاع متبرکه و مراکز تجمع مردم قرار داده شود تا خرید این اوراق هرچه سهل‌تر به انجام رسد.

وی افزود: ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان می‌تواند در راه کمک به قشر عظیمی که درگیر این موضوع هستند و مخصوصا کودکان مبتلا به این بیماری بسیار کارگشا باشد از این رو اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در راه فروش این اوراق وقفی و مشارکت مردم عزیز استان همدان همه توان خود را به‌کار بسته است.