فارنت: هیوگو برا یکی از چهره‏های سرشناس قسمت اندروید گوگل بود اما به نظر می‏رسد وی امروزه بیشتر تحت تاثیر نام و محصولات شرکت اپل قرار گرفته است. وی که اکنون مدیر ارشد امور بین‏الملل شرکت چینی شیائومی است به تحسین جدیدترین گوشی هوشمند اپل پرداخته است. او از آی‌فون ۶ اپل با لقب زیباترین گوشی هوشمندی که تاکنون ساخته شده است یاد می‏کند. این توصیف برا در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاد یکی از مسوولان اپل خطاب به شیائومی ایراد شده است. وی در پاسخ به اتهام کپی‏برداری محصولات شیائومی از روی محصولات اپل که Jony Ive مطرح کرده بود می‏گوید: طراحان و مهندسان ما از محصولات فوق‏العاده موجود در بازار الهام می‏گیرند. اگر صادقانه صحبت کنم، در جهان امروز چه شرکتی این کار را انجام نمی‏دهد؟

یک محصول به من نشان دهید که طراحی کاملا مستقلی داشته باشد. مطمئنا نمی‏توانید چنین محصولی را بیابید.

وی معتقد است آی‌فون ۶ نیز از طراحی شبیه گوشی‏های اچ‏تی‏سی برخوردار است. وی در خصوص قابلیت دسترسی به تنظیمات سریع در IOS نیز معتقد است اگرچه اپل این قابلیت را از اندروید الهام گرفته اما بهینه‏سازی‏های زیادی روی آن انجام داده است.

وی که با لحن محافظه‏کارانه‏ای صحبت می‌کرد، اعتراف کرد با توجه به جوان بودن شرکتش و فقدان تجربه کافی طراحان این شرکت، متخصصانش گاهی اوقات با بازکردن محصولات دیگر، ایده‏هایی می‏گیرند.