جی اس ام: حتما اخبار منفی و ضد و نقیض پیرامون آی او اس ۸ را زمانی که عرضه نهایی شد شنیدید. اگر شما هم تجربه کار با آن را داشته‌اید بدون شک ایرادات و مشکلات آن را در نسخه اولیه تایید می‌کنید. ایرادات مربوط به کیبوردهای جانبی و مشکل بلوتوث در برخی آی‌فون‌ها و مشکل بروز صفحه آبی در برخی از آی‌پدها از شایع‌ترین مشکلات‌ آی او اس ۸ بودند. حتی برخی آن را ناپایدارترین نسخه ‌آی او اس از زمان اولین نسخه آن تاکنون نامیدند. اما با تمام این وجود، جالب است بدانید که هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد دستگاه‏های مبتنی بر‌آی او اس به نسخه ۸ این سیستم‌عامل به روز شده‌اند. براساس گزارشی که اپل اعلام کرده هم‌اکنون ۵۲ درصد ‌

آی دیوایس‌ها به‌ آی او اس ۸ آپدیت شده‌اند. ۴۳ درصد از ‌آی‌او‌اس ۷ استفاده می‌کنند و ۵ درصد نیز نسخه‌های پایین‌تر از ۷ را ترجیح می‌دهند. اپل اعلام کرده که این اطلاعات را براساس مراجعه کاربران به اپ استور به‌دست آورده است. در ابتدای ماه اکتبر این عدد برای آی او اس ۸ حدود ۴۸ درصد بود اما در یک ماه گذشته ۴ درصد رشد داشته و به ۵۲ درصد رسیده است.

اپل همیشه این نکته را یعنی به روز بودن کاربران به آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل‌آی او اس را یک برتری در مقابل اندروید می‌داند. همیشه در کنفرانس‌های اپل شاهد بودیم که آمار به روزرسانی‌های آی او اس با اندروید مقایسه می‌شود و در همه موارد کاربران آی او اس کاربران به‌روزتری نامیده می‌شوند. اما اوضاع برای اندروید چندان هم که به نظر می‌رسد بد نیست. گوگل روز به روز بیشتر تلاش می‌کند تا اندروید را برای دستگاه‌های قدیمی نیز تا حد امکان بهینه و قابل استفاده کند. می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک گوگل نیز بتواند آمار تعداد به‌روزرسانی‌ها به نسخه آخر اندروید را به رخ اپل بکشد.