حذف ماوس وکیبورددرکامپیوترهای جدید HP

درحالی‌که شرکت‌هایی چون مایکروسافت سال‌ها است تلاش می‌کنند که به آزمایش و تست پروژکتورها بپردازند، اچ‌پی به تازگی از کامپیوتری جدید و حرفه‌‌ای رونمایی کرده که دارای یک پروژکتور داخلی و تاچ‌پد لمسی بسیار بزرگ است. این کامپیوتر شخصی که به نام Sprout شناحته می‌شود درحالی به‌عنوان آخرین تلاش‌های اچ‌پی در حذف کیبورد و ماوس‌های سنتی شناخته می‌شود که این کمپانی با معرفی این محصول درحال ابداع و جایگزینی کامپیوترهایی با سیستمی بر مبنای تعاملات لمسی است.

سایت دی ورگ در گزارشی اعلام کرده که اچ‌پی در این محصول جدید برای اسپراوت صفحه نمایشی ۲۳ اینچی در نظر گرفته اما در پایین این کامپیوتر یک تاچ‌پد تعاملی لمسی قرار دارد که امکان کنترل اشیا و برنامه‌های پروجکت شده را فراهم می‌کند. خود پروژکتور در بالای دستگاه جای گرفته و به یک دوربین RealSense ۳D اینتل، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل، پروژکتور DLP اچ‌پی و یک لامپ LED میزی مجهز شده است. فرآیند اسکن به وسیله این سیستم امکان‌پذیر است و همچنین کاربران را قادر می‌سازد که با اشیای دو بعدی و سه بعدی تعامل داشته باشند. حتی با استایلوسی که ارائه شده می‌توان به کشیدن اشکال روی تاچ‌پد و حرکت موارد اسکن شده پرداخت.

اچ‌پی اپلیکیشن‌هایی را نیز برای اسپراوت تولید کرده تا با قابلیت‌های سیستم جدید سازگاری داشته باشند. اما در پشت‌صحنه تمامی این اتفاقات در یک سیستم عامل ویندوز رخ می‌دهد که با یک پردازنده اینتل i۷ قدرت گرفته است.

به‌طور رسمی هدف اچ‌پی سوق دادن محصول خود به سمت فعالان حوزه گرافیک و خلاقیت است. مایکروسافت و ادوبی نیز چند هفته قبل خبر از همکاری برای افزودن امکانات هر چه بیشتر لمسی به نرم‌افزارهایی چون فتوشاپ داده بودند.

اچ‌پی برای انتخاب قطعات سخت‌افزاری اسپراوت و تناسب آنها با سیستم نرم‌افزاری جدید، همکاری‌های بسیار نزدیکی با مایکروسافت، ۳M، اینتل و تگزاس اینسترومنت داشته است. اسپراوت در ماه نوامبر و با قیمت ۱۹۰۰ دلار به بازار وارد می‌شود.