تثبیت خط فروش  در سینما

سینمای ایران که طی ۶ ماه نخست سال ۹۳ دوره‌ای بسیار امیدوارکننده را پشت سر گذاشت در هفته منتهی به عزاداری ایام ماه محرم که در آن انتظار فروش کمتری می‌رفت هم فروش نسبتا خوبی را تجربه کرده است.اگرچه با فرا رسیدن این ماه فروش فیلم‌ها تا اندازه‌ای با افت روبه‌رو شده، اما این روند آنقدرها چشمگیر نبوده است. سرگروه‌های سینمای ایران در حال حاضر ۶ فیلم «ساکن طبقه وسط»، «شهر موش‌ها ۲»، «خواب زده‌ها»، «آتش بس ۲»، «خانوم» و «آرایش غلیظ» را میزبانی می‌کنند و با اینکه روزهای عزاداری باعث افت فروش نسبی تمام فیلم‌ها شده است، اما فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی همچنان فروش خوبی در سینماهای تهران دارد.

براساس اعلام امیر قطبی از دفتر پخش فیلمیران، فیلم سینمایی «خواب‌زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی تا پنج‌شنبه شب با فروش ۸۶۵ میلیون تومانی در سینماهای تهران و ۳۷۰ میلیون تومانی در سینماهای شهرستان به مجموع فروش یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم همچنین در ۲۰ سینمای تهران و ۲۵ سینمای شهرستانی به اکران خود ادامه می‌دهد.

همچنین براساس اعلام سعید خانی مدیر پخش نسیم صبا‌، فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله تا پنج‌شنبه شب به مجموع فروش یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان رسیده که از این میزان، ۸۵۲ میلیون تومان سهم تهران و ۲۹۵ میلیون تومان سهم سینماهای شهرستانی است. این فیلم که جدیدترین اثر حمید نعمت‌الله به حساب می‌آید، همچنان در ۱۵ سینمای تهران و ۱۸ سینمای شهرستان روی پرده اکران است. محمدرضا فرجی مدیر دفتر پخش حوزه هنری هم اعلام کرده است که فیلم سینمایی «خانوم» به کارگردانی تینا پاکروان پنج‌شنبه در تهران هفت‌میلیون تومان فروخته است و با این حساب مجموع فروش این فیلم در سینماهای تهران ۴۴۷ میلیون تومان شده است. این فیلم همچنین ۱۶۳ میلیون تومان در شهرستان‌ها و مجموعا ۶۱۰ میلیون تومان فروش داشته است. «خانوم» همچنین در هفت سینمای تهران و تعدادی از سینماهای شهرستان‌ها اکران می‌شود.

حبیب اسماعیلی درباره فروش «ساکن طبقه وسط» به‌عنوان اولین فیلم سینمایی که شهاب حسینی آن را کارگردانی کرده است به «ایسنا» گفته که فروش این فیلم تنها در شب گذشته ۳۵ میلیون تومان بوده است که با توجه به افت فروش سایر فیلم‌ها رقم قابل توجهی است.

«ساکن طبقه وسط» تاکنون و در ۱۵ روز اکران، ۳۰۰ میلیون تومان در تهران و ۵۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها فروش داشته است. این فیلم فعلا در ۲۳ سینمای تهران و دو سینما در شهرستان‌ها اکران می‌شود و قرار است در روزهای آتی تعداد سینماهای اکران‌کننده آن در شهرستان‌ها افزایش پیدا کند.

ابراهیم مختاری از دفتر پخش هدایت‌فیلم هم اعلام کرد که «آتش‌بس۲» به کارگردانی تهمینه میلانی تا شب گذشته در تهران۲ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان و در شهرستان یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان فروش داشته است و در نهایت مجموع فروش این فیلم تاکنون به ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. «آتش بس ۲» اکنون در۲۶ سینمای تهران و ۳۵ سینمای شهرستان در حال اکران است.

اکران این فیلم از هفته گذشته در سه شهر ایالت کالیفرنیا و شهر تورنتو کانادا آغاز شده است.«آتش بس۲»، درسه شهر ایالت کالیفرنیا یعنی بورلی هیلز، انسینو واورنج کانتی و شهر تورنتو کانادا شروع شده است و با استقبال بسیار خوبی ازسوی مخاطبان مواجه شده است. همچنین طبق اعلام منیژه حکمت تهیه‌کننده «شهر موش‌ها۲» این فیلم تاکنون ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش کرده است که قرار است به‌زودی رقم کامل فروش آن به تفکیک تهران و شهرستان اعلام شود.