پیام خداحافظی پیام

گروه ورزش: تابلوی تعویض که بالا رفت به سرعت خودش را به کنار زمین رساند اما بعد از خروج از زمین و وقتی حمید درخشان به استقبالش دست دراز کرد با واکنش چندان دوستانه‌ای رو به رو نشد. بعد از آن نیز دیالوگی بین آنها برقرار شد که معدود ویدئو‌هایی که از این لحظه منتشر شده حکایت از رفتاری دوستانه و استاد و شاگردی ندارد. پیام صادقیان ستاره پرسپولیسی‌ها که بعد از مدت‌ها محرومیت به‌خاطر رفتار بد با داور، قرمزها دل درگرو بازگشتش داشتند بازهم حاشیه‌ساز شد.او چند دقیقه بعد از نشستن روی نیمکت به رختکن رفت تا حدس‌ها درمورد شاکی بودنش از اوضاع تبدیل به یقین شود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. درکنفرانس خبری بعد از بازی یک خبرنگار پای این ماجرا را وسط کشید و در مورد آن سوال کرد. حمید درخشان هم سیاستمدارانه به این بازیکن و دیگران هشدار داد که متوجه شرایط و جایگاه تیمی که در آن بازی می‌کنند باشند: «این بازیکنان باید درک کنند که در چه تیمی بازی می‌کنند و شاید هنوز به آن درک قطعی نرسیده‌اند. من به این دوستان می‌گویم که پرسپولیس بزرگ است و باید از آن اطاعت کنند. چه بازیکن تعویضی، چه بازیکن نیمکت‌نشین باید تابع تصمیمات باشند و احترام به این تیم و مردمش از نان شب واجب‌تر است. امیدوارم روزی برسد که بازیکنان پرسپولیس خبردار به احترام این تیم بایستند من تا نیم‌فصل خیلی از مسائل را تحمل می‌کنم و امیدوارم که دیگر این موضوع تکرار نشود.» مربی پرسپولیس درخصوص اینکه صادقیان در لحظه تعویض به او چه گفت تاکید کرد: «حرف خاصی به من نزد ولی امیدوارم نوع رفتارش طوری باشد که تماشاگر احساس نارضایتی نکند. فوتبال به این شکل است که بازیکن یک روز آماده است و یک روز نیست. من هم همه را دوست دارم اما بازیکن باید حرفه‌ای رفتار کند.» وقتی از او درمورد اینکه دقیقه ۸۶ صادقیان نیمکت را ترک کرده سوال شد، مدعی شد که این رفتار او را ندیده است: «من این صحنه را ندیدم اما حتما او سردش بوده و به همین خاطر به رختکن

رفته است.»

صادقیان نامه خداحافظی نوشت

در حالی‌که تصور می‌شد این اتفاق هم به سبک اعتراض‌های اخیر در اردوگاه قرمز خیلی زود به دست فراموشی سپرده شود ستاره شاکی تیم ساعتی بعد از بازی یک «پست» روی صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. پیغامی که باعث شد قرمز‌ها بعد از برد هم وارد بحران شوند. صادقیان از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد و نوشت که در نیم فصل از این تیم جدا خواهد شد: «خواستم برای آخرین بار با همه هوادارانم خداحافظی کنم. واقعا ازتون ممنونم که تو یه سال و نیمی که پرسپولیس بودم منو حمایت کردین. منم تا جایی که از دستم بر می‌اومد خواستم بهترین بازی‌ها رو واسه تیم محبوبی مثل پرسپولیس انجام بدم. فکر کنم پرسپولیس بدون من بهتر بازی کنه و دیگه هم تو حاشیه نمی‌ره و دیگه فکر کنم باید نیم فصل از تیم برم و پرسپولیس رو از حاشیه دور نگه دارم. بازم از همه هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم و ازشون ممنونم. برای پرسپولیس بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم. خداحافظ.»

واکنش باشگاه: با صادقیان برخورد می‌شود

پیام خداحافظی پیام همچون بمب در شهر صدا کرد تا آژیر قرمز در اردوگاه قرمز به صدا در آید. هواداران باشگاه پرسپولیس واکنش تندی را در شبکه‌های اجتماعی به این بازیکن نشان دادند چراکه بسیاری او و محرومیتش را عامل نتایج ضعیف تیم در ابتدای فصل و برکناری علی دایی می‌دانستند. مدیران پرسپولیس هم این بارتندتر از قبل مقابل او موضع گرفتند. مهدی خواجه‌وند سخنگوی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با کاپ درباره این ماجرا گفت: «بنده منتظر گزارش بازی از سوی مربیان به هیات مدیره هستم تا ببینم چه اتفاقاتی رخ داده است. هنوز به‌طور کامل از ماجرا باخبر نیستم اما به‌طور کلی بازیکن نمی‌تواند خودسرانه خداحافظی کند. اگر نمی‌خواهد بماند باید بیاید با باشگاه صحبت کند و ببینیم آیا می‌توانیم رضایتنامه‌اش را صادر کنیم یا خیر. بازیکن که نمی‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند.» حسین کلانی مشاور باشگاه که خودش از ستاره‌های سال‌های دور پرسپولیس بوده است می‌گوید: «از رسانه‌ها می‌خواهم که زود قضاوت نکنند.باید با اوصحبت کنیم.ببینیم دردش چیست. در چه شرایطی قرار گرفته که چنین کاری انجام داده است. البته من قبلا با او در این باره صحبت کرده بودم.» او اطمینان می‌دهد باشگاه مقابل صادقیان خواهد ایستاد: «به‌طور حتم کسی که بر خلاف قواعد و مقررات باشگاه پرسپولیس کاری بکند شدیدا در برابرش می‌ایستیم. حتی اگر بهترین بازیکن جهان باشد.هواداران پرسپولیس مطمئن باشند اجازه حاشیه‌سازی را به هیچ بازیکنی نمی‌دهیم.» کلانی درباره اینکه صادقیان از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرده و گفته است که نیم فصل از جمع سرخپوشان جدا می‌شود گفت: «خداحافظی کرده که خداحافظی کرده. هفته قبل از طریق هیات مدیره به همه بازیکنان ابلاغ شد هر بازیکنی که صلاح در رفتن می‌بیند می‌تواند برود.ما جلوی هیچ کسی را نمی‌گیریم و اگر میلی بر رفتن داشته باشد رضایتنامه‌اش را به سرعت صادر می‌کنیم. با این وجود هر بازیکنی اگر می‌خواهد بماند باید همه برنامه‌های باشگاه را پیش ببرد و حق تخلف ندارد. امیدوارم پس از ارائه گزارش فنی هر چه سریع‌تر درباره پیام صادقیان به جمع‌بندی برسیم.» درباره این ماجرا صبح بعد از اتفاق هم از حمید درخشان که پشت خط برنامه ورزش و مردم آمده بود سوال شدو او این‌گونه واکنش نشان داد: «پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و اینها نمی‌توانند برای آن حاشیه درست کنند. مسلما با این نوع حرکات برخورد می‌شود همان‌طور که در گذشته هم این اتفاق رخ داده است. پرسپولیس از همه بازیکنان بزرگ‌تر است و اگر کسی بخواهد به آن بی‌احترامی کند جایی در این تیم نخواهد داشت.» وی درباره اینکه صادقیان به او پس از تعویض چه گفت اظهار کرد: «من وارد آن مقوله نمی‌شوم.»