سحر نمایشی: در حالی اکثر فلزات اساسی متاثر از اخبار منتشر شده در ارتباط با نشست‌ چهارشنبه شب فدرال رزرو در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با روند نزولی مواجه شدند که اونس طلا نسبت به هفته گذشته افت ۳۲ درصدی تجربه کرد. به گفته کارشناسان این روند نزولی پایین‌ترین بهای این فلز در دو ماه اخیر بوده است. طی این نشست فدرال رزرو آمریکا به برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه خود پایان داد که نشان دهنده اعتماد بانک مرکزی آمریکا به چشم‌انداز اقتصادی این کشور است. بر این اساس، طلا به‌عنوان بازیگر اصلی فلزات پایه تاثیر زیادی بر روند قیمت این محصولات در بورس لندن داشت، به‌طوری که فروش نقدی مس با کاهش نرخ ۰۲/۱ درصدی نسبت به پنج‌شنبه گذشته به ۶ هزار و ۷۸۵ دلار در هر تن رسید. از طرفی تنها فلزی که در این روز روند صعودی در پیش گرفت آلومینیوم بود که با ۱۷/۰ درصد افزایش با قیمت ۲ هزار و ۱۵ دلار و معامله شد، این در حالی است که قلع با افت نرخ رو‌به‌رو شد و با قیمت ۱۹ هزار و ۹۳۰ دلار در هر تن به فروش رسید. گزارش‌ها حاکی است که خرید و فروش روی با نرخ ۲ هزار و ۲۸۳ دلار انجام شد. سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ ۲هزار و ۴ دلار خریداری و با قیمت هر تن ۲ هزار و ۸ دلار به فروش رسید.

از سوی دیگر در بازار داخلی نیز روند قیمت فلزات پایه نسبت به پنج‌شنبه گذشته در حالی کاهش یافت که فعالان بازار، رکود را مسبب اصلی این ریزش می‌دانند. از طرفی نیز نوسانات ناشی از نرخ ارز به قدری بازار را تضعیف کرده که هر اتفاقی به راحتی می‌تواند روی قیمت‌ها تاثیر‌گذار باشد.

بر‌اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان بازار فلزات پایه تا انتهای هفته و بعد از تعطیلات ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی معاملات این محصولات در رکود باقی خواهد ماند و حتی اگر اخبار مثبتی هم منتشر شود روز شنبه (امروز) تاثیر زیادی بر بازار نخواهد گذاشت. فعالان بازار نیز در تحلیل‌های خود از وضعیت و نیاز بازار به یک شوک اشاره می‌کنند و معتقدند که اطمینان لازم براى سرمایه‌گذارى در بازار وجود ندارد.