گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیرسرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید با اعلام اینکه سه شرکت زیرمجموعه «وامید» به زودی در فرابورس پذیرش می‌شوند، افزود: شرکت‌های لیزینگ امید، مدیریت توسعه گوهران امید و مدیریت انرژی امیدتابان هور در فرابورس درج و پذیرش شده‌اند و به زودی عرضه اولیه این شرکت‌ها انجام می‌شود. حمیدرضا بهزادی‌پور در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با بیان اینکه این مجموعه در سال‌جاری توانسته است ۶۳ درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را پوشش دهد، افزود: این موارد بیشتر از محل شرکت‌های چادرملو، گل گهر و مجموعه‌های سیمانی و دیگر شرکت‌های تابعه این شرکت بوده است.

وی همچنین در بیان علل پوشش کم‌رقم سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی منتهی به دی ماه سال ۹۳ گفت: این موضوع به دلیل وضعیت نامناسب بازار سرمایه بوده است و بر این اساس شرکت در عملکرد ۶ ماهه منتهی به تیرماه با پوشش ۵درصدی در خصوص سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مواجه شد.

بهزادی‌پور ادامه داد: در زمان حاضر بازارآمادگی برای پذیرش سهم جدید را ندارد و اگر سهم مثبت باشد حتما عرضه انجام می‌شود، اما در صورتی که روال کنونی بازار ادامه پیدا کند بعید می‌دانم عرضه جدیدی انجام شود.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به عرضه اولیه برخی شرکت‌های این مجموعه در فرابورس تا پایان سال محقق شود.

وی ادامه داد: عرضه اولیه گوهران امید، لیزینگ امید و امید تابان هور که یک پروژه نیروگاهی است در فرابورس به‌زودی انجام می‌شود. مدیر سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌ها و شرکت‌های زیر‌مجموعه سرمایه‌گذاری امید برنامه‌هایی برای توسعه دارند، افزود: واحدهای تکمیل فولاد، شمش، ذوب و آهن اسفنجی این مجموعه در حال توسعه و اجرای پروژه‌های جدید هستند.

بهزادی‌پور با بیان اینکه قیمت‌های کنونی در بازار سرمایه در سطح پایینی قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر قیمت‌های کنونی «وامید» معادل ۶۳ درصد NAV این سهم است. این در حالی است که همواره سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد NAV مورد معامله قرار می‌گیرند.