گروه خبر: قریب به یک ماه از حوادث اسیدپاشی اصفهان گذشته است و هنوز نتیجه پیگیری‌های نهایی به مردم اعلام نشده است. در چنین شرایطی روز گذشته عوض حیدر‌پور، عضو هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی حادثه اسیدپاشی اصفهان اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که عامل حادثه اسیدپاشی تنها یک نفر بوده و فرد اسیدپاش در یک قدمی دستگیری است. به گزارش «ایرنا» از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، «عوض حیدرپور» در تشریح گزارش هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، اظهار کرد: گزارش این هیات در نشست روز یکشنبه آینده این کمیسیون قرائت و محورهای آن مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس در تشریح مفاد و محورهای گزارش هیات اعزامی به اصفهان افزود: این هیات بعد از دستور ویژه رئیس مجلس به شهر اصفهان اعزام شد که با انجام تحقیقاتی در دو نوبت گزارش کامل و جامعی را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کرد.

حیدرپور با بیان اینکه حادثه اخیر اسیدپاشی در شهر اصفهان صرفا منطقه‌ای و استانی بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس برداشت اولیه عامل بروز این حادثه تنها یک نفر بوده و ادعای سازمان یافته بودن این حوادث اشتباه است.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده دو فرضیه درباره عامل حادثه اسیدپاشی مطرح است، نخست اینکه این فرد یک بیمار روانی بوده یا اینکه فرد اسیدپاش با هوشیاری و علم به جرم این اقدامات را انجام داده است.

عضو هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: سرنخ‌های بسیاری خوبی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دست آمده و برداشت ما از این مدارک و شواهد این است که فرد خاطی به زودی و به راحتی دستگیر شود.

حیدرپور، فضای عمومی شهر از ۱۰ روز قبل را بسیار مطلوب دانست و گفت: شرایط به حالت عادی خود بازگشته است.

وی ادامه داد: بر اساس نظر هیات اعزامی به اصفهان باید یک سری اقدامات حفاظتی و انتظامی در اصفهان و دیگر نقاط کشور انجام شود که تحقق این موضوع نیازمند اصلاح قانون مجرمان اسیدپاشی است.

تاکنون سران قوای سه‌گانه هریک در دستوراتی جدا هیات‌هایی را مامور رسیدگی به حوادث اسیدپاشی اصفهان کرده‌اند. در همین ارتباط رئیس‌جمهوری به وزرای اطلاعات، دادگستری و کشور ماموریت داد تا موضوع اسیدپاشی را پیگیری کنند. همچنین اعضای دولت نیز تاکنون بارها با حضور در بیمارستان با قربانیان حوادث اسیدپاشی ملاقات کرده‌اند.

در آخرین اظهارنظر از سوی دولت نیز حسن روحانی رئیس‌جمهوری اعلام کرد «تا دستگیری عاملان اسیدپاشی لحظه‌ای آرام نخواهیم ماند.»

قوه‌قضائیه نیز محسنی‌اژه‌ای را مامور ویژه رسیدگی به حوادث اصفهان کرده است. ماموریتی که اژه‌ای را راهی اصفهان کرد تا از نزدیک در جریان حوادث اسیدپاشی قرار گیرد. از سوی دیگر مجلس نیز هیاتی از کمیسیون امنیت ملی را مامور بررسی اسیدپاشی‌ها در اصفهان کرد و قرار است گزارش این هیات در نشست روز یکشنبه آینده این کمیسیون قرائت و محورهای آن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد. با این وجود هنوز نام عاملان اسیدپاشی به افکار عمومی اعلام نشده است.