گروه بنگاه‌های اقتصادی- مدیر‌عامل جدید سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برنامه‌های این سازمان را شفاف‌سازی کرد. مدیرعامل ساتا در جلسه برگزار شده با مدیران بخش‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ضمن تاکید بر لزوم تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ارائه خدمات مناسب‌تر و در شأن کارکنان، بازنشستگان و خانواده‌های نیروهای مسلح بر اساس ماموریت‌های ذاتی این سازمان، به برنامه گسترده ساتا در زمینه سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر اشاره کرد.

بالاترین مقام اجرایی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و نیز خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از جمله مهم‌ترین اقداماتی یاد کرد که در این حوزه انجام پذیرفته است. وی مهم‌ترین‌ رویکرد ساتا در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها را ایجاد تناسب منطقی میان سرمایه‌گذاری‌های زود‌بازده، میان‌مدت و بلندمدت با هدف تامین مالی مصارف این صندوق تعریف کرد که بر این اساس سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در بازوهای سرمایه‌گذاری خود، به ویژه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، در نظر دارد به انجام برساند.

این مقام مسوول در بیان تحقق این برنامه به دو راهبرد اصلی ساتا در حوزه سرمایه‌گذاری خود اشاره و در مرحله نخست بر بهینه‌سازی پرتفوی بلندمدت خود با هدف بازدهی‌های قابل قبول تاکید کرد. به گفته وی، در نظر گرفتن دو ملاحظه در سرمایه‌گذاری‌ها موردتوجه قرار خواهند گرفت؛ اول تنوع سرمایه‌گذاری به جهت کاهش ریسک و دیگری انتظار بازدهی بالا به جهت پوشش مصارف در آینده است. از این رو، ساتا به حداکثر سرمایه‌گذاری با دو رویکرد فوق اهتمام داشته و در این زمینه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نقش ویژه‌ای بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به شرکای اجتماعی ساتا، بر جایگاه ویژه سهامداران حقیقی بازار سهام تاکید کرد و از نقش بازار سهام در تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری ساتا به‌عنوان موضوعی غیرقابل انکار نام برد. اثباتی با تاکید بر لزوم وفاداری ۸۵ هزار سهامدار خرد در غدیر تصریح کرد: در این زمینه تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های این مجموعه عظیم بهره‌مند شویم. به گونه‌ای که مجموعه ساتا یکی از مسوولیت‌های خود را در حوزه سرمایه‌گذاری، اعتماد‌سازی بازار سهام می‌داند و در این مسیر حداقل انتظار خود را حمایت از سهام خود در بورس قرار داده است.

وی بر این اساس از مصوبه هیات مدیره ساتا مبنی بر تشکیل صندوق بازارگردانی در بازار سرمایه خبر داد که در راستای این مسوولیت اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت‌های زیر‌مجموعه آن نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند. به‌طوری که در ۹ ماه اخیر که بازار سهام به دلیل رخدادهایی همچون طرح مساله نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و شرایط رکودی تورمی وضعیت مناسبی نداشته است، در همین دوره شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به این منظور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است. با وجود همه این اقدامات، اثباتی عنوان کرد که مجموعه ساتا معتقد است باید تلاش بیشتری را در جهت تقویت وفاداری شرکای اجتماعی خود به ویژه سهامداران حقیقی دنبال کند، به‌طوری که ساتا این مساله را به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در راهبرد دوم سرمایه‌گذاری‌های خود می‌داند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در پایان ذکر این نکته را ضروری دانست که تحقق دو راهبرد فوق موجب شفاف شدن جایگاه سرمایه‌گذاری‌های ساتا در چشم‌انداز این سازمان برای کلیه ذی‌نفعان است تا در این مسیر همکاری آنها موجب هم‌افزایی بیشتری شود.