ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس

شرکت پخش قاسم ایران به عنوان غول پخش و توزیع کشور چهارشنبه به فرابورس معرفی می‌شود. این شرکت که در آینده نزدیک به غول پخش و توزیع خاورمیانه نیز بدل می‌شود بزرگ‌ترین توزیع‌کننده محصولات و دارو در کشور است و مواد غذایی و داروها را به بیش از ۹۰ هزار فروشگاه و داروخانه کشور توزیع می‌کند. قاسم ایران که میزان مطالبات مشکوک‌الوصولش «صفر» است، پرتفویی جذاب از سهام «مینوی شرق»، «قند خرما» و «غنچه‌پرور» دارد. موتورهای درآمدی این شرکت بزرگ پخش، درآمدهای ناشی از فروش کالاهای مینویی و غیرمینویی، درآمد ناشی از پروژه‌های ملکی و ۲۸۸ هزار مترمربعی زمین در قالب انبار در سراسر کشور است و ناوگان حمل و نقلی متشکل از ۲۵۵ کامیون و کامیونت و۱۲۱ لیفتراک و لیشتراک دارد. سابقه ۵۰ساله در حوزه پخش

قاسم ایران یک هلدینگ اقتصادی در حوزه پخش محصولاتی همچون مواد غذایی و اقلام دارویی و آرایشی است که با قدمتی بالغ بر ۵۰ سال در کشور فعالیت می‌کند. این غول پخش و توزیع محصول، نه تنها محصولات مختص به برند سرشناس و قدیمی مینو را در کشور توزیع می‌کند بلکه توزیع محصولات مربوط به شرکت‌های بزرگ همچون فومن‌شیمی، سبحان دارو، روغن ورامین و بسیاری شرکت‌های دیگر را بر عهده دارد.

شرکت پخش قاسم ایران خدمات توزیع و پخش محصولات را دربیش از ۹۰ هزار فروشگاه در سطح کشور ارائه می‌دهد.

این مجموعه به تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کشور دارو توزیع می‌کند و در تمامی شهرستان‌های ایران دارای انبار مجهز برای انباشت و توزیع کالا است.

موتورهای درآمدی قاسم ایران

این شرکت بزرگ پخش موتورهای درآمدی متعددی دارد که به قدرت این مجموعه کمک می‌کند. درآمدهای ناشی از فروش محصولات و کالاهای مینویی و غیرمینویی، درآمد ناشی از پروژه‌های ملکی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی و غیربورسی، از جمله موتورهای درآمدی این شرکت هستند.

گستردگی، قدمت، ناوگان حمل و نقل بزرگ حمل و نقل، انبارهای زنجیره‌ای و مجهز نگهداری محصولات سرد و گرم و دارو و سیستم توزیع قوی از جمله نقاط قدرت این مجموعه بزرگ است. به دلیل همین دارایی‌ها، توانایی‌ها و تجهیزات این شرکت حاکم بلامنازع توزیع دارو در کشور است و همواره از مزیت‌های زیادی نسبت به رقبا برخوردار است و هرساله در بین ۱۰۰ شرکت برتر که از سوی IMI انتخاب می‌شوند، حضور دارد.وسعت انبار، مکانیزاسیون، کف‌های اپوکسی شده، قفسه‌بندی مدرن، استاندارد و عایق بودن انبارها، کالاها و استاندارد صحیح در نقل و انتقال و حمل کالا همه موجب شده تا هزینه تمام شده برای نقل و انتقال کالا برغم دیگر رقبا منطقی‌تر و پایین‌تر باشد.قاسم ایران بالغ بر ۲۸۸ هزار مترمربع زمین در قالب انبار در کشور در اختیار دارد. این مجموعه دارای ۲۵۵ کامیون برای توزیع محصولات در سراسر کشور است ضمنا ۱۲۱ دستگاه لیفتراک و لیشتراک دارد.

احداث مجتمع تجاری

شرکت پخش قاسم ایران به دلیل قدمت و سابقه طولانی فعالیت در کشور دارای انبارهایی است که بیش از ۳۰ سال از احداث آن می‌گذرد و با گسترش شهرها امروز در مرکز شهر قرار دارد و از موقعیت استراتژیک خوبی برخوردار است. بر این اساس مجموعه قاسم ایران در ۳ سال گذشته با خرید انبارهای جدید در خارج شهر در نظر دارد انبارهای قدیمی خود را که از متراژ‌های خوبی برخوردار است و مشکل تغییر کاربری نیز ندارد به مراکز تجاری و اداری در مراکز شهرها بدل کند. انبارهای قدیمی در شهرهای اصفهان، گرگان و ارومیه در زمان حاضر در اولویت راه‌اندازی و تاسیس این مجتمع‌های تجاری قرار دارند. انبار اصفهان با متراژ ۴ هزار و ۴۰۰ متر، انبار گرگان با متراژ یک هزار متر و انبار ارومیه به متراژ یک‌هزار و ۸۰۰ متر سه اولویتی است که تا پایان سال ۱۳۹۵ به مجتمع تجاری و اداری قابل بهره‌برداری بدل می‌شوند.

پرتفوی قاسم ایران

این غول پخش مواد غذایی و دارویی کشور خود سهامدار چند شرکت بزرگ است و از پرتفوی قابل قبولی برخوردار است. شرکت پخش قاسم ایران ۲۰ درصد سهام شرکت مینوی شرق که یکی از شرکت‌های بورسی قدر است، را در اختیار دارد. همچنین این مجموعه ۵/۱۰ درصد سهام شرکت غنچه پرور و ۱۰ درصد سهام قندخرما را در پرتفوی خود دارد.

استراتژی قاسم ایران؛ برترین توزیع‌کننده خاورمیانه

مجموعه قاسم ایران در سال ۹۲ برنامه‌ای استراتژیک و راهبردی تدوین کرده است که براساس آن به اولین شرکت توزیع‌کننده کالا و دارو در خاورمیانه بدل شود و تا تحقق این هدف نیز فاصله اندکی وجود دارد.

این مجموعه در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی از جمله بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات برای کودکان در اروپاست تا با انعقاد قراردادهایی نسبت به توزیع محصولات این شرکت اروپایی اقدام کند.

سابقه مدیریتی مطلوب مدیران قاسم ایران

مدیران فعال در مجموعه قاسم ایران از تجربیات بالای مدیریتی در امور توزیع و پخش برخوردارند و براین اساس مقرر شده تا از توانمندی‌ها و تجربه این مدیران برای برگزاری دوره‌های کارشناسی رشته پخش و توزیع در دانشگاه علمی و کاربردی مینو، استفاده شود.

تاریخچه قاسم ایران

شرکت قاسم ایران در تاریخ ۰۳/۰۶/۱۳۶۳ تحت شماره ۵۳۳۴۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و مرکز آن نیز تهران، کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج می‌‌باشد. این شرکت قبل از سال ۱۳۶۳ تحت عنوان شرکت خوراک فعالیت می‌نمود که در تاریخ ۱۵/۰۱/۱۳۳۸ تحت شماره ۶۵۹۲ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده بود. در سال ۱۳۶۳ شرکت با تغییر نام به شرکت قاسم ایران (سهامی خاص) تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران درآمد، در حال حاضر حدود ۳/۹۹ درصد از سهام شرکت متعلق به شرکت سهامی عام صنعتی مینو است که ۶۷درصد سهام شرکت مزبور نیز در مالکیت شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان می‌باشد. موضوع فعالیت شرکت به موجب ماده ۲ اساسنامه عبارت است از « مبادرت به کلیه امور بازرگانی ، صادرات، واردات، خدمات و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و مشارکت در سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت‌‌های جدید یا خرید یا تعهد سهام شرکت‌های موجود در ایران و سایر کشورها، به طور کلی شرکت می‌تواند به کلیه عملیات مالی و تجاری، خدماتی مجاز تولیدی و صنعتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد، مبادرت نماید . مبادرت به انجام امور حمل و نقل جاده ای داخلی کالا و تهیه و تامین و فروش و پخش و توزیع، انجام امور صادرات و واردات در مورد مواد غذایی و کلیه اقلام دارویی، بهداشتی و آرایشی مجاز ( اعم از ساخته شده و مواد اولیه) و سایر کالاها»، سرمایه اولیه شرکت مبلغ یکصد میلیون ریال منقسم به یکهزار سهم یکصد هزار ریالی بوده که طبق چند مرحله افزایش سرمایه در تاریخ ۰۹/۰۶/۹۳مبلغ سرمایه به ۳۶۰میلیارد ریال منقسم به ۳۶۰ میلیون سهم یکهزار ریالی، افزایش یافت ضمنا شرکت در تاریخ ۲۷/۰۵/۹۳ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت. رسالت شرکت قاسم ایران و اهداف بلندمدت شرکت در قالب برنامه استراتژی که عبارت است از تمرکز بر مشتری و استفاده از رویکرد مشتری مداری، ایجاد تنوع به همین منظور در حال حاضر فعالیت‌های شرکت در زمینه‌های محصولات دارویی، شیرینی و شکلات، آرایشی و بهداشتی، غذایی و سایر محصولات در ۲۱استان کشور در قالب ۲۶شعبه به مساحت ۵۸۴/۲۸۸متر مربع شامل زمین، انبارها و سایر ابنیه تحت مالکیت شرکت بوده که قابلیت پوشش کل کشور را دارا می‌باشد، در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ تعداد کارکنان شرکت ۱۸۲۴نفر و تعداد وسائط نقلیه مورد استفاده ۳۷۰دستگاه ( تعداد ۲۵۵دستگاه کامیونت تحت مالکیت شرکت است) می‌باشد.

خلاصه‌ای از فعالیت‌های شرکت

شرکت قاسم ایران یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های پخش در ایران می‌باشد که مایحتاج و محصولات مصرفی بیش از ۹۲۰۰۰ خرده فروش را در زمینه دارو و مکمل های داروئی و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی (شیرینی و شکلات، آشامیدنی)شوینده، آرایشی، بهداشتی در سراسر ایران تامین می‌‌نماید.

شرکت قاسم ایران محصولات مصرفی بیش از۱۰۵ شرکت تولیدی معروف ایرانی نظیر شرکت‌های گروه صنعتی مینو، شرکت‌های بزرگ تولید کننده مواد خوراکی، شوینده و بهداشتی و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دارو و مکمل‌های دارویی را در سبد کالایی خود که حاوی حدود۳۰۰۰ محصول بوده را توزیع می‌نماید.سیستم‌های نرم‌افزاری در شرکت قاسم ایران این امکان را فراهم نموده که نه تنها تمامی مراکزپخش به شکل همزمان با دفتر مرکزی از طریق خطوط پرسرعت در ارتباط مستقیم باشد بلکه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا نیز بتوانند از روند فروش و موجودی انبار محصولات خود به صورت روزنگار مطلع گردند و از این طریق بتوانند در جهت تولید، تعدیل یا تثبیت قیمت، ترفیعات و ترویجات فروش و تبلیغات محصولات خود، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

پروژه تدوین برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی شرکت قاسم‌ ایران بارویکرد تحول استراتژیک

با توجه به افزایش تاسیس شرکت‌های پخش سراسری، استانی و منطقه‌ای و وجود رقبای توانمند، رقابت شدیدی در صنعت پخش وجود دارد و به طور ضمنی شدت رقابت در حال افزایش است. از طرف دیگر چالش‌های متعدد محیطی مانند افزایش هزینه‌‌های سربار، نوسانات قیمت کالاهای تولیدی و مواردی نظیر این‌ها محیطی متلاطم را پیش روی شرکت‌های فعال در این صنعت قرار داده است. با در نظر گرفتن این واقعیت، شرکت‌های فعال در صنعت پخش نمی‌توانند تنها با برنامه‌ها و اقدامات کوتاه مدت به اهداف خود دست یابند لذا شرکت با تدوین و اجرای اثربخش برنامه‌های استراتژیک می‌تواند ضمن تمرکز فعالیت‌های خود در مسیری واحد، بقاء و رشد خود را در صنعت پخش کشور به عنوان صنعتی به شدت در حال رقابتی شدن تضمین نماید.

اهداف و مقاصد سازمان از اجرای این پروژه

هدف این پروژه «تدوین برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی شرکت قاسم‌ایران» است تا شرکت را قادر سازد با استفاده از مزیت‌ها و قابلیت‌های محوری داخلی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی بیرونی، به چشم انداز، ماموریت و اهداف بلندمدت خود جامه عمل بپوشاند.

جهت‌گیری استراتژیک شرکت

* ترکیبی از جهت‌گیری «تهاجمی و رقابتی» با وزن بیشتری برای تهاجمی

* تمرکز اصلی بر روی «رشد و ساخت» با وقفه زمانی، جهت برطرف نمودن نقاط ضعف

چشم انداز شرکت قاسم ایران در افق ۱۴۰۲

این شرکت در نظر دارد در افق ۱۴۰۲ به برترین و تحسین‌برانگیزترین توزیع‌کننده در منطقه بدل شود. همچنین در بیانیه ماموریت شرکت قاسم ایران آمده است: این مجموعه با هدف تکمیل فرآیند زنجیره ارزش محصولات غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و آرایشی - بهداشتی و سایر محصولات سبد مصرفی خانوار و با برخورداری از توانایی بالای مدیریت سبد کالای متنوع، توزیع مویرگی فراگیر، سابقه طولانی فعالیت و توزیع محصولات برندهای مطرح به ویژه محصولات مینو نسبت به خرید، تامین، انبارش، فروش و توزیع محصولات به کلیه خرده‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی در سطح کل کشور و کشورهای منطقه مبادرت می‌ورزد.این شرکت نیروی انسانی را سرمایه اصلی خود دانسته و رشد و بالندگی خود را در گرو توانمندسازی منابع انسانی، افزایش فروش، مدیریت هزینه‌ها و سودآوری پایدار، بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و بهبود مستمر فرآیندها می‌داند.شرکت قاسم ایران، با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، مشتری‌مداری، خوشنامی و شفافیت عملکرد درصدد ایجاد تصویری مثبت و مطلوب در جامعه است.

ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس

ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس

ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس

ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس

ورود غول پخش و توزیع کشور به فرابورس