تسنیم: دبیرانجمن خودروسازان گفت: در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران بستر مناسبی برای توسعه مشارکت و سرمایه‌گذاری خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ جهان فراهم خواهد شد. احمد نعمت بخش با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا سیاست‌های کلی توسعه صنعت خودرو کشور را تدوین و در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو استراتژی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند. وی با اشاره به نتایج مثبت برپایی نخستین دوره این همایش در سال گذشته، افزود: همانگونه که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، شرکتهای خارجی می‌توانند تا ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروسازی ایران را کسب کرده و عملا مدیریت این بنگاه‌های اقتصادی را در دست بگیرند و همین مساله یک امتیاز ویژه برای خودروسازان خارجی به‌شمار می‌رود.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه در مذاکرات آتی با خودروسازان خارجی باید شرایط برد - برد ایجاد شود، گفت: همین موضوع بستر مناسبی برای حضور و مشارکت فعال شرکت‌های خودروساز خوشنام جهان به شمار می‌رود و طبیعی است که در صورت تحقق این هدف می‌توان زمینه توسعه تکنولوژیکی و انتقال دانش فنی روز دنیا را به کشور فراهم کرد.

نعمت بخش با بیان اینکه برگزاری این همایش راهی برای نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های صنعت خودرو ایران خواهد بود، تصریح کرد: بازار ایران و منطقه خاورمیانه برای هیچ‌یک از خودروسازان بزرگ جهان قابل‌چشم‌پوشی نیست و طبیعی است که خودروسازان ایرانی از بیشترین ظرفیت‌ها و امکانات برای مشارکت با آنها در سطح منطقه برخوردار هستند.

وی برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو را راهی برای تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر طرف‌های خارجی در ایران دانست و تاکید کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد می‌توان گام مهمی در راستای جهانی شدن و به روز کردن محصولات برداشته شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران درخصوص نتایج همایش سال گذشته صنعت خودرو اذعان داشت: همایش سال گذشته به شکستن بت تحریم کمک شایان توجهی کرد و همکاری‌های ما را با رنو با تغییر مواجه کرد و پیش زمینه قراردادهای خوبی را با پژو فراهم کرد.