گروه بنگاه‌های اقتصادی- ملیحه ابراهیمی: ۱۸ میلیون سهم قاسم ایران روز گذشته در بازار دوم فرابورس عرضه شد و هر سهم این شرکت با قیمت یک هزار تومان معامله شد. براساس این گزارش ۹ میلیون سهم قاسم ایران در فرآیند کشف قیمت عرضه شد و ۹ میلیون دیگر از طریق معاملات آنلاین به فروش رسید.

براساس پیغام ناظر بازار، محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق در هر سفارش) جهت نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران از

روز شنبه ۲۴ آبان به میزان ۱۰ هزار سهم تعیین شده است.

این در حالی است که روز سه‌شنبه مراسم معارفه این شرکت با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس به‌عنوان نماینده شرکت بازرگانی پارس گستر آزادگان (متعلق به آزادگان دفاع مقدس)، مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان و مدیران شرکت پخش قاسم ایران برگزار شد.

در این مراسم فرهاد رمضان، مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان و سهامدار عمده شرکت قاسم ایران با اشاره به وضعیت مطلوب این شرکت در سال‌های گذشته و عملکرد ۶ ماهه اول امسال، ارزش سهم قاسم ایران را چهار هزار تومان ارزیابی

کرد.

فرهاد رمضان با بیان اینکه در صورت برداشته شدن تحریم‌ها وضعیت شرکت پخش قاسم ایران به مراتب بهتر خواهد شد، ادامه داد: این شرکت در زمان حاضر بزرگ‌ترین توزیع‌کننده محصولات غذایی و دارویی در کشور است.

رمضان همچنین درباره NAV این شرکت اظهار کرد: این شرکت دارایی‌ها و زمین‌های زیادی دارد که می‌توان براساس مدل NAV قیمت‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: زمین‌های قاسم ایران برابر ۷۰ هزار مترمربع در مراکز شهر قرار دارد و براساس برنامه‌های شرکت قرار است به زودی به مجتمع‌های تجاری و اداری بدل شود که پتانسیل درآمدزایی زیادی

دارد. مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان همچنین با بیان اینکه امسال قاسم ایران افزایش سرمایه نیز خواهد داشت، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا سرمایه این شرکت را از ۳۶ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: مطالبات مشکوک‌الوصول قاسم ایران صفر است و این شرکت هیچ بدهی و تعهدی نسبت به سهامدار اولیه و سیستم بانکی کشور ندارد.

در ادامه این جلسه سیدمحمد مدرس‌نیا، مدیرعامل شرکت پخش قاسم ایران در بخش پرسش و پاسخ حضار، با اشاره به اینکه حاشیه سود ناخالص شرکت ۹ درصد بوده است، افزود: اما اکنون کمی پایین‌تر از این میزان و حدود ۵/۸ درصد است که البته حاشیه سود شرکت بستگی به ترکیب کالا دارد.

وی همچنین پوشش ۶ ماهه دوم شرکت را بالاتر از نیمه اول ارزیابی کرد و افزود: در شرکت‌های پخش هزینه ثابت، بخش عمده‌ای است و تا فعالیت فروش پیش برود کمی طول می‌کشد، اما در هر حال در نیمه دوم سال EPS موردنظر را محقق می‌کنیم.

مدرس نیا برنامه تقسیم سود شرکت را

۲۰ درصد به‌طور میانگین برای ۳ سال آینده عنوان و اظهار کرد: سعی می‌کنیم تقسیم سود حداقلی نباشد.