ایسنا: قائم مقام خانه کشاورز گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی، سیل مهاجرت‌ از روستا به شهر را شاهد هستیم و مدیریت بخش کشاورزی هیچ‌گاه نتوانسته تولیدات کشاورزی را اقتصادی کند. بنابراین زمین‌های کشاورزی ارزش خود را از دست داده‌اند و جامعه کشاورزی محروم‌تر از گذشته شده است. عنایت‌الله بیابانی با گلایه از اینکه بانک‌ها به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و فقط در مرحله حرف همراه بخش کشاورزی هستند، اظهار کرد: مقرر شده بود به علت خشکسالی، سرما‌زدگی و خسارت‌های ناشی از این بلایای طبیعی برای بازپرداخت تسهیلات کشاورزان، سه سال استمهال در نظر بگیرند اما نه تنها این کار را انجام ندادند، بلکه در بخش‌ها و استان‌های مختلف شاهدیم که کشاورزان بدهکار، بدهکارتر شده و جرایم زیادی به آنها تعلق گرفته است. از سوی دیگر ضامن‌ها را نیز تحت فشار قرار داده‌اند.

وی افزود: نتیجه این برخورد با کشاورزان این شده که به‌رغم اینکه همواره بر این موضوع تاکید می‌‌شود که کشاورزان نباید زمین‌های کشاورزی خود را بفروشند یا واگذار کنند، اما مجبور هستند برای پرداخت بدهی‌های خود این کار را انجام دهند. از طرفی دیگر به کشاورز می‌گوییم که حق ندارد از امکانات اولیه زندگی برخوردار باشد.

قائم‌مقام خانه کشاورز تاکید کرد:‌ دولت به عنوان مجری همه سیاست‌های قانونی و مصوباتی که خود اعلام می‌کند وظیفه دارد امکانات اولیه را در اختیار جامعه کشاورزی قرار دهد و به بانک‌ها گوشزد کند تا از مرحله حرف خارج شوند و قانون را اجرا کنند.