گروه بنگاه‌های اقتصادی: سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون با حضور نایب رئیس اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان، روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط و مدیران برترین واحدهای تولید مبل و دکوراسیون داخل کشور ۲۷ آبان در مصلای بزرگ امام‌خمینی‌(ره) گشایش یافت. رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه و جشنواره ۲۳۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع توانمندی‌ها و آخرین محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

اصغر حیدری افزود: میزان حضور مشارکت کنندگان و صنعتگران در نمایشگاه امسال با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده که گویای توسعه و رشد روزافزون صنعت مبلمان کشور است.

همچنین ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در نشست خبری سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون با بیان اینکه، صنعت مبلمان کشور نیازمند حمایت دولت در بخش تولید است، گفت: در گذشته بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور به مبلمان از طریق واردات تامین می‌شد؛ در حالی که اکنون صادرات کشور در این صنعت از واردات آن پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین واردات مبلمان از ترکیه انجام می‌شود، اظهار کرد: باید به سمت کاهش بیشتر واردات و افزایش صادرات حرکت کنیم.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان بودجه به تعزیرات جهت نظارت و بازرسی داده می‌شود، گفت: تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازرسان به اصناف بودجه داده می‌شود که این رقم با توجه به اینکه بازرسی و نظارت اصناف به خودشان واگذار شده، منصفانه نیست و درخواست تجدیدنظر در این بخش را داریم.