دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با هماهنگی اتاق بازرگانی قزوین و با هدف افزایش توان صادراتی به کشورهای همسایه دفتر نمایندگی توسعه صادرات در استان کربلا راه‌اندازی می‌شود. عبدالقهار ناصحی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور عراق گفت: کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تجارت خارجی زمینه ارتقای سطح تخصصی تجار و بازرگانان را فراهم کرده که با استقبال خوبی روبه‌رو‌ شده است.

وی افزود: از آنجا که کشور عراق از مناطق مورد توجه صادراتی ایران محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته با گسترش مناسبات تجاری نسبت به اعزام هیات‌‌های تجاری به عراق و کربلا و پذیرش هیات‌ اقدام کرده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: کربلا به‌عنوان استان اول برای صادرات خدمات فنی و مهندسی از استان قزوین انتخاب شده که دعوت از شاکر عبدالرزاق رایزن بازرگانی عراق در ایران برای بازدید از توانمندی‌های صنعتی و تولیدی و خدماتی در آشنایی بیشتر طرف عراقی با ظرفیت‌های این خطه بسیار موثر بوده است.

این مسوول صنعتی اظهار کرد: ایجاد دفتر نمایندگی توسعه صادرات در کربلا به‌عنوان یکی از استان‌های هدف صادرات باید در دستور کار قرار گیرد که تاکنون چهار شرکت تولیدی و یک شرکت خدماتی و بازرگانی آمادگی خود را برای حضور در این دفتر و مشارکت در تامین هزینه‌ها اعلام کرده‌اند که امیدواریم حداقل ۲۰ شرکت در کار مشارکت کنند. وی افزود: سرمایه‌گذاری اولیه برای هر شرکت حدود ۵۰۰ تا یک هزار دلار در ماه است. ناصحی اظهار کرد: با استقرار این دفتر فعالیت‌هایی مانند صدور خدمات فنی و مهندسی، تنظیم بازار و پذیرش سفارش کالا بر اساس نیازها و نظارت بر کیفیت و قیمت کالا برای جلوگیری از آسیب دیدن شرکت‌های ایرانی مشابه، تنظیم قراردادها در این دفاتر انجام می‌شود و بسیاری از فعالیت‌های صادراتی و وارداتی به‌صورت متمرکز انجام خواهد شد.