دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با وجود ۶۰۰ معدن فعال، رتبه دوم را در ارتباط با تعداد معادن فعال در کشور دارد. رسول زرگرپور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از نشست‌های پربرکتی بوده که در سطح کشور پیش‌بینی شده و با اهتمام کامل این دو بخش، هر ماه با جدیت و محتوای کامل این نشست برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری، همیاری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی سبب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود، افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات را حل کرده و با توجه به نتایج مطلوب این جلسات، شورای استان اصفهان در سطح کشور نمونه بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی شهرستان کاشان به‌صورت یک اتاق مستقل از اصفهان فعالیت می‌کند، بیان کرد: باید مکانیزمی پیش‌بینی شود که همکاران ما در اتاق بازرگانی کاشان نیز بتوانند در این نشست‌ها حضور یابند و هر دو اتاق بازرگانی راهکارهایی را برای برطرف کردن مشکلات ارائه کنند. وی به ضرورت فعالیت بیشتر بخش تعاون اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تعاون باید جایگاه رفیعی داشته باشد و ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را تحت‌ پوشش قرار دهد درحالی‌که هم‌‌اکنون کمتر از ۶ درصد را تحت پوشش قرار داده است. زرگرپور به دیدار خود با مدیران این بخش در هفته تعاون اشاره کرد و گفت: در هفته تعاون از همکاران خود در اتاق تعاون و همه کسانی که در این بخش کار می‌کنند در خواست کردیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تحرک بیشتری را در این بخش داشته باشند تا به آن سقفی که برای آنها پیش‌بینی شده، دست یابند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مدیر اتاق تعاون باید پیشنهادهای حوزه خود را به‌ صورت مشخص به کارگروه‌های مربوطه ارائه کند و با توجه به حضور وی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مسائل مربوط به تعاون نیز مطرح و برطرف شود.

استاندار اصفهان به مشکلات معادن استان نیز اشاره و اظهار کرد: استان اصفهان با وجود ۶۰۰ معدن فعال، رتبه دوم را در ارتباط با تعداد معادن فعال در کشور دارد.

وی افزود: با توجه به وجود بیش از ۶۰۰ معدن فعال در اصفهان به‌ طوری که تعدادی از این معادن در کشور نمونه هستند، بررسی مسائل و مشکلات بخش معدن در دستور کار این نشست قرار گرفته و کارگروه‌های ذی‌ربط نیز به‌صورت کارشناسی به بررسی مشکلات پرداختند.

زرگرپور به پیشنهاد هفت ماده‌ای این کارگروه‌ها اشاره و بیان کرد: اگر این پیشنهادها به تصویب برسد نه تنها مشکلات بخش معدن استان، بلکه مشکلات تمام معادن کشور قابل حل است.

وی تصریح کرد: چهار بند این پیشنهادها تصویب شده و امیدواریم که سه بند باقی‌مانده نیز در جلسات آتی محقق شود.

استاندار اصفهان در پایان گفت: آنچه اهمیت دارد این است که ما برای توسعه استان اتکای کامل به بخش خصوصی و تعاون داریم و برای اینکه این دو بخش بتوانند وظایف و رسالت خود را به‌ خوبی به انجام برسانند، باید مسائل و مشکلات آنها با دولت رفع شود که این نشست‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه و بستر بسیار مناسبی بوده که بتوان این مشکلات را رفع کرد و خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌اند.