دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بر ضرورت ایجاد و بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی جدید در این استان تاکید کرد. محمود جانقربان اظهار کرد: به‌دلیل مشکلات کم آبی پشت سدها از تمام توان نیروگاه‌های برق آبی برای تولید برق نمی‌توان استفاده کرد، بنابراین احداث نیروگاه‌های حرارتی می‌تواند این نقیصه را جبران کند.

وی با اشاره به در دست احداث و آماده بهره‌برداری شدن نیروگاه حرارتی ماهشهر تا سال ۹۴، افزود: بهره‌برداری این نیروگاه می‌تواند بخشی از کمبود موجود را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش ۱۰درصدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های خوزستان از ابتدای امسال تا پایان مهر در عین حال از رشد ۵/۹ درصدی مصرف انرژی الکتریکی در خوزستان در این مدت خبر داد.

جانقربان حجم تولید نیروگاه‌های خوزستان از انرژی برق در مدت یاد شده از مجموع مصرف کشور را ۱۵درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع مصرف ۲۱۰میلیارد کیلووات ساعت برق پارسال در کشور ۳۰میلیارد کیلووات ساعت برق مربوط به خوزستان بوده است.

وی یادآوری کرد: بخش عمده این میزان انرژی هم در استان خوزستان و توسط نیروگاه‌های برق آبی و حرارتی و گازی تولید می‌شود.

جانقربان اضافه کرد: در هفت ماه گذشته ۱۷درصد نیاز شبکه برق خوزستان از خارج استان تامین شده است.

وی یادآوری کرد: در تابستان امسال پیک مصرف برق در خوزستان به حدود هفت هزار و یکصد مگاوات رسید، اما این رقم هم اینک به‌دلیل مصرف پایین ۲ هزار و ۷۰۰مگاوات است.