دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: شهردار قزوین و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: اجلاس ۲۰۱۶ شهرداران راه ابریشم ۹ شهریورماه سال ۹۵ مصادف با ایام بزرگداشت روز قزوین در برج تجارت شهر قزوین برگزار می‌شود. مسعود نصرتی افزود: مجمع شهرداران جاده ابریشم، توسط WCO برگزار می‌شود و تمام نمایندگان اصلی آن از کشورهای قرار گرفته در جاده ابریشم هستند.

وی هدف از برگزاری این مجمع را پیشرفت و بهبود امور فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و دیگر امور اجتماعی در شهرهای مورد نظر عنوان کرد و افزود: این امر با سازماندهی تبادلات در میان مقامات دولتی، سازمان‌های تجاری و انجمن‌های غیردولتی از شهرهای سراسر دنیا انجام می‌پذیرد.

نصرتی با بیان اینکه در اجلاس اروچی قزوین نیز به‌عنوان میزبان سال ۲۰۱۶ اجلاس شهرداران راه ابریشم انتخاب شد، تصریح کرد: موضوع کاری این مجمع حمایت از جاده ابریشم وتقویت کمربند اقتصادی جاده ابریشم است و هدف آن اتحاد و اعتماد دوجانبه، برابری و منافع دو جانبه، فراگیری دوجانبه، همکاری و برد- برد است که براساس ارتباط در سطوح سیاست‌گذاری، ترافیک، تجارت، امور ارزی و شهروندان است و به‌علاوه به تبادل عقاید و نظرات در میان شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم می‌پردازد.