ایسنا: شرکت چینی شیائومی، سازنده تلفن همراه قصد دارد ظرف پنج تا ۱۰ سال آینده به بزرگ‌ترین شرکت سازنده تلفن همراه در جهان تبدیل شود. این شرکت که در آوریل ۲۰۱۰ تاسیس شده است اولین گوشی همراه خود را در آگوست ۲۰۱۱ تولید کرد و حدود سه سال بعد به سومین سازنده بزرگ تلفن همراه در جهان از نظر آمار فروش تبدیل شد. رسیدن شیائومی به این سطح فروش در شرایطی است که این شرکت تنها گوشی‏های خود را در تعداد محدودی از کشورهای آسیایی به فروش می‌رساند. لی جون، مدیرعامل شیائومی با اطمینان می‏گوید که شرکتش قادر خواهد بود که حتی به دستاوردهای بیشتری برسد و به اولین شرکت سازنده تلفن همراه در جهان ظرف پنج الی ۱۰ سال آینده تبدیل شود.

البته با توجه به میزان پیشرفت بازار تلفن همراه در چند سال گذشته، در این بازه زمان هر اتفاقی ممکن خواهد بود؛ اما با توجه به عملکرد شیائومی تاکنون، باید سخنان مدیرعامل این شرکت را جدی گرفت و دست کم این احتمال را داد که این شرکت به این دستاورد برسد. در مجموع اگر شیائومی بتواند توزیع گوشی‌های خود را در سراسر جهان انجام دهد، می‌تواند بلافاصله جهش قابل توجهی در فروش داشته باشد.

لی جون برنامه‏های خود برای شیائومی را در کنفرانسی در چین اعلام و خاطرنشان کرد: این شرکت در حال حاضر ۷۰ میلیون کاربر فعال دارد که باید در سال آینده به ۲۰۰ میلیون نفر برسد و به این معنی است که شیائومی انتظار دارد که در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۰ میلیون گوشی همراه به فروش برساند.

شیائومی بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه می‏شود؟