نقره بهداد کم از طلا نداشت

بعد از تبدیل طلای بهدادسلیمی قهرمان المپیک به نقره در مسابقات جهانی موجی از انتقادها نسبت به فدراسیون حسین رضازاده به راه افتاد اما او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از کارنامه خود دفاع می‌کند.حسین رضازاده با اشاره به عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: «قبل از هر چیز باید بگویم هدف‌گذاری ما در رقابت‌های جهانی قزاقستان قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر کسب سهمیه المپیک بود و این را از قبل هم اعلام کرده بودیم که خوشبختانه با تلاش ملی‌پوشان و کادر فنی به این هدف دست پیدا کردیم. من قبول دارم که نتیجه تیمی می‎توانست بهتر از این باشد اما فراموش نکنید که سطح مسابقات جهانی قزاقستان واقعا با سال‎های گذشته قابل قیاس نبود. در همین رقابت‌ها تیم قدرتمند چین فقط یک مدال طلای مجموع به دست آورد و روسیه هم تا روز آخر دستش از رسیدن به مدال طلا کوتاه مانده بود. ما هم می‎دانستیم که دراین تیم شانس‌های کسب مدال کیانوش رستمی و بهداد سلیمی هستند که رستمی با غیرت مثال‎زدنی عنوان قهرمانی دسته ۸۵ کیلوگرم را به دست آورد و بهداد سلیمی هم در شرایطی که واقعا برای کسب مدال طلا زحمت کشید در نهایت به مدال نقره دست یافت.»

او نقره سلیمی را کم از طلا نمی‌داندو شرایط او را با زمان خودش و ناکامی‌هایش قبل از رکوردشکنی مشابه می‌داند: «مردم عزیز ما خودشان بهترین کارشناس هستند و می‌دانند ارزش مدال نقره

بهداد سلیمی باتوجه به ۹ ماه زحمت بی‌وقفه این قهرمان چیزی کمتر از مدال طلا نیست. خود من در سال‎های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین شکست خوردم اما در دوضرب به لطف خدا توانستم این عقب‎ماندگی را جبران کنم. بهداد هم تلاش خودش را کرد اما رقابت‌های امسال دسته فوق سنگین با توجه به حضور دو وزنه‌بردار روس واقعا از سطح بالایی برخوردار بود.»

رضازاده در واکنش به این انتقاد که گفته می‌شود حضور همسر بهداد سلیمی در کنار او باعث شده تا او نتواند با تمرکز کافی روی تخته حاضر شود نیز گفت: «من خودم در کنار بهداد سلیمی بودم و می‎دیدم که همسرش تا چه اندازه در افزایش روحیه بهداد تاثیرگذار است. طرح چنین موضاعات بی‎اساسی فقط باعث تخریب بیشتر روحیه بهداد می‌شود. همه ما باید به بهداد سلیمی کمک کنیم تا او با قدرت بیشتر به صحنه رقابت‌های وزنه‌برداری بازگردد. بهداد با ارزش‎ترین مدال‎ها را در این سال‎ها برای کشور به دست آورده و با توجه به سن و سالش تا چند سال آینده هم می‌تواند پرچمدار افتخارآفرینی برای ورزش کشور باشد.»

رضازاده علاوه بر سلیمی از کادر فنی‌اش هم دفاع می‌کند: «به جرات می‎گویم در طول رقابت‌های جهانی قزاقستان هیچ‌یک از وزنه‎هایی که کادر فنی برای ورزشکاران گرفتند مشکل نداشت، اما متاسفانه برخی که می‌خواهند کار فنی مربیان را زیر سوال ببرند، بدون هیچ منطقی از آنها انتقاد می‎کنند. در همین مسابقات کیانوش رستمی روی انتخاب وزنه‎های خوب توسط مربیان و ریسک آنها برای کسب مدال طلا، روی سکوی قهرمانی ایستاد.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از بی‌علاقگی اش به حفظ صندلی ریاست فدراسیون گفت و جواب منتقدان را این‌گونه داد: «حرف من با همه این منتقدان این است که صندلی ریاست برای کسی نمانده که بخواهد برای حسین رضازاده بماند. آنچه در این میان ارزش دارد سعی و تلاشی است که برای رسیدن به موفقیت‎های بعدی صورت می‎گیرد. در طول تاریخ رقابت‌های وزنه‌برداری، تیم ملی فقط دو بار روی سکوی سوم دنیا ایستاده که هر دو بار در دوره مدیریت من بوده است. اما اگر امسال نتوانستیم از عنوان سومی خود دفاع کنیم معنایش این است که دیگر کشورها هم در حال پیشرفت هستند. پس ما هم باید تلاشمان را بیشتر کنیم. این پیشرفت حاصل نمی‎شود مگر با همدلی بیشتر جامعه وزنه‌برداری. من بار دیگر از همه آنهایی که خود را دلسوز وزنه‎برداری می‌دانند درخواست می‎کنم به جای انتقاد کردن صرف، راهکار ارائه بدهند. با نادیده گرفتن موفقیت‎ها و سیاه‎نمایی کردن چیزی درست نمی‎شود.»