گروه مسکن:‌ سیاست‌های بودجه ۹۴ شهرداری تهران با اضافه شدن ۶ رکن جدید پیشنهادی ازسوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، به تصویب پارلمان محلی پایتخت رسید.اولویت‌بخشی به ماموریت‌های معوق در پروژه‌های شهری، مصرف بهینه آب، توجه به سیما و منظر شهری، اجرای طرح‌های توسعه شهری، احیای بافت فرسوده شهری و اجاره داری املاک در راستای افزایش درآمدهای پایدار ۶ پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای اضافه شدن به سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران بود که پس از بحث و بررسی در جلسه غیرعلنی شورا تایید شد. علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص پیشنهادهای کمیسیون‌های شورای شهر برای سیاست‌های بودجه ۹۴ شهرداری تهران اظهار کرد: دو دسته پیشنهاد از سوی دو کمیسیون شهرسازی و سلامت مطرح شد. پیشنهادهای کمیسیون شهرسازی در ۶ رکن تنظیم شده بود که تمامی آن مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

پیشنهادهای مورد تایید شورا

او درخصوص پیشنهادهای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: یکی از مباحث مورد تاکید این کمیسیون اولویت بخشیدن به ماموریت‌های معوق در پروژه‌های شهرداری بود که موضوع درستی است و مورد تایید قرار گرفت.

او اضافه کرد: موضوع مصرف بهینه آب دیگر پیشنهاد این کمیسیون بود که مورد قبول اعضا قرار گرفت.

او سیما و منظر شهری و معماری اسلامی را یکی دیگر از ارکان اضافه شده دانست و افزود: دیگر مبحثی بود که توسط کمیسیون پیشنهاد شد که پیش از این در ماده واحده سیاست‌های تنظیم شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه گنجانده شده بود. او درباره پیشنهاد دیگر کمیسیون شهرسازی و معماری تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه شهری؛ به‌عنوان یکی از تکالیف طرح جامع و تفصیلی شهر تهران دیگر پیشنهادی بود که مورد تایید اعضا قرار گرفت.

او تاکید کرد: همچنین مباحث مربوط به احیای بافت فرسوده شهر تهران و حرکت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار با اجاره‌داری املاک دو موضوع دیگر مورد تاکید کمیسیون شهرسازی بود که به سیاست‌ها افزوده شد و در نهایت با رای مثبت اعضای شورای شهر تهران این طرح به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

رد پیشنهاد حفظ سقف بودجه

در مقابل اما پیشنهاد کمیسیون سلامت شورای شهر در خصوص حفظ سقف بودجه سال آینده شورا در حدود بودجه سال جاری بود که با مخالفت برخی از اعضا مورد تایید قرار نگرفت. یکی از مخالفت‌ها از سوی احمددنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای تهران صورت گرفت.

او درباره پیشنهاد حفظ سقف بودجه سال آینده در حدود بودجه سال جاری شهرداری گفت: سالانه با حدود ۲۰ درصد تورم مواجه هستیم؛ بنابراین اگر سقف بودجه سال آینده را ۲۰ درصد افزایش دهیم به معنای آن است که قدرت اجرا برابر با امسال است بنابراین برابر گرفتن سقف بودجه سال آینده با امسال به معنای کاهش ۲۰ درصدی بودجه است.