دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک رفتار: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای ترافیک استان گفت: خط چهار متروی تبریز به‌صورت فاینانس و از محل منابع خارجی ساخته خواهد شد. مهندس محمدصادق پورمهدی گفت: مطالعات این خط در گذشته انجام شده بود که نواقصی داشت و این نواقص رفع و مسیر آن اصلاح شد و برای مطالعه بیشتر درخصوص مسیریابی در اختیار مشاور قرار گرفت.

پور‌مهدی افزود: اتصال خطوط چهارگانه متروی تبریز به مبادی ورودی شهر از قبیل پایانه، فرودگاه بین‌المللی تبریز و راه‌آهن الزامی است که متاسفانه در خط یک این مهم در نظر گرفته نشده بود، اما در خط سه که از فرودگاه تا پایانه ساخته می‌شود، این امر لحاظ شده است. وی یادآور شد: خط سه در ۱۵ کیلومتر و با ۱۴ ایستگاه در سال ۸۵ به تصویب رسیده و در جلسه دیروز تغییرات و اصلاحات آن به تصویب اعضا شورای ترافیک استان رسید. از طرفی حفاری‌های خط یک متروی تبریز به اتمام رسیده و هم‌اکنون تکمیل مسیر و ساخت ایستگاه‌های آن ادامه دارد و با توجه به اجرای خط دو به‌صورت مشارکتی، دستگاه‌های حفاری را در دپوی خط سه در پایانه مستقر خواهیم کرد تا عملیات ساخت این خط نیز آغاز شود.

پورمهدی خاطر‌نشان کرد: خط یک متروی تبریز اولویت اصلی ما بوده و تلاش می‌کنیم با خرید چند واگن دیگر، فاز یک این خط را راه‌اندازی کنیم.