گروه بنگاه‌های اقتصادی: شرکت پتروشیمی فارابی ۶ ماهه توانست ۵۲ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کند. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال ۹۳ را مبلغ یک هزار و ۶۸ ریال پیش‌بینی کرده که در نیمه اول سال موفق به تحقق ۵۵۶ ریال آن شد.

این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مزبور را با سرمایه ۵۰ میلیارد ریال در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۲ مبلغ سه هزار و ۶۱۰ ریال اعلام و پس از افزایش سرمایه با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریالی در تاریخ ۱۷ تیرماه و ۲۰ مهرماه ۹۳ مبلغ یک هزار و ۶۸ ریال اعلام کرده بود. براساس مصوبات مجمع فوق‌العاده در تاریخ اول تیرماه ۹۳ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسیده است. بنابر این گزارش، هیات مدیره پتروشیمی فارابی تصمیم دارد ۱۰ درصد سود خالص را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۹۳ پیشنهاد دهد. فروش شرکت برای سال ۹۳ مبلغ یک هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در نیمه اول سال ۵۷۵ میلیارد ریال آن محقق شده است.

همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «شفارا» بیش از ۴۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۳۳ میلیارد آن معادل ۸۲ درصد در نیمه سال پوشش داده شد.