دنیای اقتصاد: سال نو میلادی و فصل تعطیلات در راه است و به همین دلیل بسیاری خودشان را برای کادو دادن و کادو گرفتن در این روزهای سرد آماده می‌کنند. در این میان گجت‌ها و دستگاه‌های دیجیتال همیشه جایگاه خاص و ویژه خود را در بین کادوهای سال نو داشته‌اند. درست به همین دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده مختلف با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، محصولات جدید و متنوع خودشان را به بازار معرفی و عرضه می‌کنند. حالا مجله بیزنس اینسایدر به معرفی و انتخاب بهترین گزینه‌های پیشنهادی از میان گجت‌های دیجیتالی برای هدیه دادن در سال نو میلادی پرداخته است.

موبایل‌های هوشمند

طبیعتا گوشی‌های جدید آی‌فون ۶ و ۶ پلاس گزینه‌های خوبی برای هدیه دادن در جشن‌های کریسمس هستند. برای خرید آی‌فون ۶ باید دست کم ۶۵۰ دلار و برای خرید فبلت آی‌فون ۶ پلاس باید دست کم ۷۵۰ دلار بپردازید. اگر قصد خرید گوشی اندرویدی دارید گوشی‌های HTC M۸ یا Moto X هم بهترین انتخاب می‌توانند باشند.
برای گوشی اول باید در حدود 540 دلار و برای گوشی دوم حدود 500 دلار بپردازید. با این همه اما اگربه دنبال گوشی هستید که بتواند بهترین کارآیی‌های سیستم عامل اندروید را در اختیارتان قرار بدهد، گوشی جدید Nexus 6 گوگل قطعا بهترین انتخاب است. این گوشی هم با قیمتی در حدود 650 دلار در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود.

تبلت‌ها

تبلت iPad Air ۲ به عنوان جدیدترین تبلت شرکت اپل با قیمت پایه ۴۹۲ دلار قطعا بهترین انتخاب خواهد بود. با این حال اما تبلت قبلی این شرکت یعنی iPad Air هم که این روزها با قیمت ۳۶۸ دلار در بازار عرضه می‌شود هنوز طرفداران خاص خودش را دارد. در میان تبلت‌های سایز کوچک هم iPad mini ۲ با قیمت پایه ۳۰۰ دلار انتخاب خوبی خواهد بود. با این حال اما برای طرفداران اکوسیستم اندروید، تبلت جدید Nexus ۹ گوگل با جدیدترین نسخه اندروید و قیمت پایه ۴۰۰ دلاری انتخاب خوبی است. تبلت مدل Encore ۲ از توشیبا هم با قیمت ۱۳۳ دلار برای نسخه ۸ اینچی انتخاب مناسبی برای طرفداران اکوسیستم ویندوز خواهد بود.

لپ‌تاپ‌ها

در میان انواع لپ‌تاپ‌های مختلف موجود در بازار، MacBook Air با بدنه باریک و مشخصات سخت افزاری قدرتمندش همیشه یکی از بهترین‌ها بوده است. این لپ‌تاپ فوق باریک با بدنه فلزی با قیمت پایه ۹۰۰ دلار در دسترس است. با این همه اما این روزها انواع کروم بوک‌ها هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کروم بوک ۲ شرکت توشیبا هم یکی از این محصولات است که به خاطر عمر باتری طولانی و قیمت ارزان پایه ۲۵۰ دلاری‌اش حسابی در بازار مورد توجه قرار گرفته است. کروم بوک ۲ شرکت سامسونگ هم با طراحی سبک و قیمت مناسب ۳۰۰ دلاری یکی دیگر از گزینه‌های مورد نظر برای خرید هدیه در کریسمس می‌تواند باشد. با این همه اما تبلت HP Stream با قیمت ۲۰۰ دلاری ارزان‌ترین لپ‌تاپ بازار است که می‌توانید آن را برای روزهای سال نو میلادی هدیه بدهید.

ابزارهای پوشیدنی

این ابزارها که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، حالا دیگر بازار داغ و پر رونقی هم دارند.
Fitbit Charge یک دستبند هوشمند است که حالا دیگر در بازار شناخته شده است. طراحی باریک و سبک آن با قابلیت‌های خاصش برای پیگیری فعالیت‌های فیزیکی کاربران در شبانه روز و صفحه نمایش کوچکش حسابی توجه کاربران را به خود جلب کرده است.
این دستبند با قیمت ۱۳۰ دلار در بازار عرضه می‌شود. دستبند مدل UP۲۴ از Jawbone هم انتخاب خوبی برای پیگیری وضعیت سلامت جسمانی است. این دستبند در حال حاضر با قیمت ۱۰۷ دلار در بازار عرضه می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید به جای دستبند، یک ساعت هوشمند بخرید، مدل e-paper از Pebble انتخاب خوبی خواهد بود. این ساعت هوشمند با قابلیت‌های متنوع و عمر باتری طولانی خود، تنها قیمتی برابر ۹۹ دلار دارد. دستبند Band شرکت مایکروسافت هم از ۱۰ حسگر مختلف برای بررسی شرایط جسمانی و تناسب اندام کاربران بهره می‌برد. این محصول که با سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز سازگاری دارد، با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.