دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان گفت: ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی ایذه و شوش در دست ساخت هستند که ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهند رسید. اخلاق محمدیان کمبود منابع آب، صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورت حفاظت از محیط‌زیست و استفاده مجدد از پساب فاضلاب را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: برای ساخت تصفیه خانه‌های یاد شده مبلغ ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، داخلی و استانی هزینه شده است.

وی افزود: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رامهرمز، دزفول ۲، سوسنگرد و مسجدسلیمان نیز در حال طراحی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به وجود واحدهای تولیدی متنوع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزود: ضایعات و فاضلاب صنعتی واحدهای تولیدی از تنوع خاصی برخوردار است و با توجـه به ضوابط و استانداردهای موجود و به‌منظور جلوگیـری از کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجـام می‌شود.

محمدیان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی موجب رشد و توسعـه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در نتیجه، رشد تولید، صنعت و اشتغال پایدار در سطح استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خاطر نشان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز نیز در دست احداث است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار هزینه شده در این بخش ۱۶ میلیارد ریال است.