گروه بنگاه‌ها: بیمه پارسیان صورت‌های مالی خود را اصلاح کرد و در بازنگری جدید با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریال، سود هر سهم را برای امسال مبلغ ۴۰۹ ریال پیش‌بینی کرد که تا پایان تابستان امسال با تحقق ۱۶۷ ریال از این میزان، ۴۰ درصد از پیش‌بینی‌ها را پوشش می‌دهد.

سالنامه آماری صنعت بیمه کشور که توسط بیمه مرکزی منتشر شده است، نشان می‌دهد که شرکت بیمه پارسیان با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۱ و با تولید ۸۶۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۱۳۹۲ سهم ۳۳/۵ درصدی در بازار بیمه کشور داشته است و توانسته در بازار بیمه‌های خصوصی رتبه چهارم را از این حیث کسب کند. حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که بیمه پارسیان نه تنها بازار تهران را توانسته با تولید حق بیمه تکان دهد؛ بلکه با فروش بیمه نامه در استان‌های اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، یزد و همدان موفق‌تر عمل کرده است. هر چند در استانی مانند هرمزگان نیز بخشی از بازار را واگذار کرده است. وضعیت این شرکت نشان می‌دهد که در سال گذشته تولید حق بیمه در رشته‌های باربری، کشتی و خصوصا هواپیما از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است. همچنین پرتفوی شرکت نشان می‌دهد که تولید حق بیمه در رشته نفت و انرژی نیز با رشد همراه بوده است. بیمه پارسیان که در سال ۱۳۹۲ توانسته ضریب خسارت خود را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد با ۲۱۴۸ نمایندگی و ۵۹ شعبه بالغ‌بر یک هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان دارایی دارد. این شرکت توانسته از محل سرمایه‌گذاری ذخایر فنی حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند و با سود ۸۶ میلیارد تومانی و بازده سرمایه‌گذاری ۳/۱۴ درصدی سال گذشته را به پایان ببرد.

همچنین بیمه پارسیان در شش ماهه سال جاری مبلغ ۱۶۱ ریال سود هر سهم را از فعالیت‌های بیمه‌ای به دست آورده و ۶ ریال را از غیرعملیاتی کسب کرده است. این شرکت در رتبه‌بندی منتشر شده از نظر کیفیت افشای اطلاعات و اطلاع‌رسانی مناسب در میان ۳۰۰ شرکت بورسی توانسته رتبه ۱۲۵ را به دست آورد، این شرکت پیش از این با سرمایه یک هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال، سود هر سهم را در نیمه نخست سال مبلغ ۲۱۱ ریال اعلام و پیش‌بینی سود هر سهم را برای سال مالی جاری مبلغ ۴۷۱ ریال عنوان کرده بود.