مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت ساختمان در خاورمیانه دردبی، سی و پنجمین دوره خود را با حضور شرکت‌کنندگانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد. رسول محققیان در حاشیه این نمایشگاه به «دنیای اقتصاد» گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، نماینده انحصاری شرکت نمایشگاهیdmg:events برگزارکننده پاویون ملی ایران در این رویداد بین‌المللی است و سال‌ها است که حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه مهم و بزرگ را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره ۹ شرکت در فضایی به متراژ ۱۲۹ متر مربع در پاویون ملی ایران حضور دارند و متاسفانه بسیاری از متقاضیان به دلیل پر شدن فضای نمایشگاهی، فرصت حضور در این رویداد را از دست دادند، اظهار کرد: بدون شک این نمایشگاه تنها محلی برای عرضه کالا نیست، بلکه مکانی برای پیشرفت، آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت فرصت‌های تجاری، کسب اعتبار و مشارکت در برنامه‌های علمی متعدد است.

محققیان با تاکید بر اینکه تمام دغدغه ما این است که شرکت‌کنندگان کشور از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌مند شوند، افزود: امارات متحده عربی یکی از اقتصادهای به سرعت در حال رشد با تکیه بر رونق بخش ساخت‌وساز است و از آن جا که این کشور یکی از پیشگامان در استفاده از فن‌آوری‌های ساختمانی و معرفی ساختمان‌هایی با طرح‌های سبز پایدار است، مشارکت‌کنندگان کشور درصدد بودند از طریق این نمایشگاه به قراردادها و فرصت‌های تجاری جدید دست یابند. همچنین به دلیل حضور پاویون‌های کشورهای مختلف و حضور ۲۷۰۰ شرکت‌کننده از ۶۲ کشور جهان، فرصت بی‌نظیری برای عقد قراردادها و تبادلات اقتصادی جدید برای کشورمان فراهم شد.

وی با اشاره به دیدارها و مذاکرات مفصل در حاشیه نمایشگاه با مسوولان سفارت ایران در امارات، رایزن فرهنگی و مدیران مرکز نمایشگاهی امارات متحده عربی گفت: خوشبختانه غرفه داران ایرانی از حضور در این رویداد بین‌المللی رضایت کامل داشته و تمایل خود را برای مشارکت در این نمایشگاه که سال آینده ۲ تا ۵ آذر ماه برگزار خواهد شد از هم اکنون اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، رضایت این مرکز نمایشگاهی از عملکرد نماینده ایران در نشست نمایندگان دیگر کشورها و همچنین دعوت از ایران برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اندونزی را از دیگر نکات مثبت این دوره دانست و ادامه داد: امارات متحده عربی شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی از شرکت‌های دولتی و خصوصی در صنعت ساخت‌وساز است و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها به‌طور عمده در توسعه زیرساخت‌های گردشگری، خرده‌فروشی، املاک، مستغلات و صنعت بهداشت و درمان متمرکز شده که ایران به دلیل مجاورت با این کشور می‌تواند به خوبی از این فرصت بهره‌مند شود. وی اضافه کرد: طبق گزارش مرکز نمایشگاهی dmg: events در روزنامه اختصاصی این نمایشگاه، نمایشگاه امسال موفق ترین نمایشگاه The Big۵ با بیشترین آمار بازدیدکننده، غرفه‌دار، سمینار، کنفرانس و قراردادهای تجاری بوده است. سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سیمان هم که همزمان با این نمایشگاه برگزار شد آمار مشابهی را نشان داده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضور ایران در این نمایشگاه محدود به ۹ شرکت و ضعیف‌تر از برخی کشورها بود، گفت: متاسفانه بسیاری از متقاضیان به دلیل فرهنگ غلط حاکم در کشور که همه امور را اصطلاحا به دقیقه ۹۰ موکول می‌کنند، ثبت نام خود را دیر انجام داده و به همین دلیل فرصت حضور را از دست دادند که امیدواریم این موضوع در سال‌های آتی برطرف شود. موضوع مهم دیگر این است که این نمایشگاه با استقبال بسیار زیادی مواجه است به‌طوری که ثبت نام سال ۲۰۱۵ خود را از هم اکنون آغاز کرده؛ بنابراین شرکت‌های ایرانی برای ثبت نام در دوره بعدی از هم اکنون در حدود یک ماه فرصت دارند.