بسیاری از شرکت‌های فناوری در تلاش هستند از انرژی‌هایی مانند انرژی خورشیدی برای تامین برق سرورها و دیتاسنترهای خود استفاده کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فوربس، شرکت آمازون تاکید کرده که به دنبال استفاده ۱۰۰ درصدی از منابع انرژی تجدیدپذیر است تا نقشی در حفاظت از محیط‌زیست ایفا کند.

البته آمازون به جزئیات چندانی در این زمینه اشاره نکرده است. علاوه‌بر آمازون، مایکروسافت، ‌ای بی ام و گوگل هم اعلام کرد‌ند که درصدد اجرای برنامه مشابهی هستند. در حال حاضر سرورهای مورد استفاده این شرکت‌ها به‌منظور تامین خدمات کلود و دیگر سرویس‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عمدتا از انرژی برق بهره می‌گیرند. آمازون می‌گوید در حال حاضر از سرورهایی استفاده می‌کند که مصرف برقشان یک هشتم نمونه‌های مشابه است.

کاهش مصرف برق این سرورها موجب کاهش مصرف برق و در نتیجه گرمای کمتر محیط اطراف شده و نقش مهمی در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت. البته تلاش‌های این شرکت‌ها محدود به کاهش مصرف برق نیست. بسیاری از شرکت‌های فناوری در تلاش هستند تا از انرژی‌هایی مانند انرژی خورشیدی برای تامین برق سرورها و دیتاسنترهای خود استفاده کنند. گوگل، مایکروسافت و آمازون سه شرکتی هستند که در این زمینه برنامه‌هایی دارند، اما هنوز جزئیات چندانی در این زمینه افشا نکرده‌اند.