صمد نیکخواه‌بهرامی: اشتباه کردم و تاوانش را دادم

دیدار تیم‌های بسکتبال هفت الماس قزوین و پتروشیمی بندرامام با یک حاشیه در کوارتر سوم همراه شد.صمد نیکخواه‌بهرامی بازیکن ملی پوش و سرشناس پتروشیمی بندرامام در ۲ دقیقه آخر کوارتر سوم بعد از یک صحنه خطا، با مجید صالحی بازیکن هفت الماس کلماتی را رد و بدل کردند و ناگهان صمد نیکخواه مقابل چشمان داور و دوربین‌های تلویزیونی به صورت صالحی سیلی زد و با خطای دیسکالیفه (اخراج) از بازی بیرون رفت. به گفته سایر اعضای تیم پتروشیمی، صالحی در این صحنه به صمد فحاشی می‌کرد و همین موضوع باعث واکنش ستاره سرشناس پتروشیمی شد. ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی با قبول اشتباهش در دیدار برابر هفت الماس درگفت‌وگو با «ایسنا» می‌گوید: «از خودم توقع نداشتم که چنین رفتاری انجام بدهم.» او درمورد جریان بازی هم می‌گوید: «بازی خوبی شد و دو تیم برای برد تلاش کردند. هفت الماس هم جنگید تا به پیروزی برسد، اما خب تیم ما بهتر بود و برنده شد. سطح کاری و فنی ما بهتر بود و توانستیم در این مسابقه برنده شویم. حالا برخی اتفاق‌ها باعث شد که بازی به دقایق پایانی برسد، اما در کل توانستیم نتیجه را به سود خود تمام کنیم.»

صمد در پاسخ به این سوال که چه‌اتفاقی افتاد که با بازیکن حریف درگیر و پس از آن دیسکالیفه شد، گفت: «اشتباه کردم. از خودم این توقع را نداشتم که آن قدر سریع عکس‌العمل نشان دهم. حرفی شنیدم و زمانی که به خودم آمدم دیدم عکس العمل نشان داده‌ام. کارم اشتباه بود و قبول دارم. اشتباهی انجام دادم و جریمه‌اش دیسکالیفه شدن بود. اخراج من به ضرر تیمم بود و من هم بیرون رفتم. همین در کار تیمم تاثیر گذاشت. زمانی که یک بازیکن در کار تیمش تاثیر منفی بگذارد یعنی اشتباه کرده‌ است. من نباید چنین برخوردی را انجام می‌دادم.»

با این حال کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که بازیکن با اخلاقی نیز هست معتقد است بازیکن حریف مقصرنبوده است: «من اشتباه خودم را قبول دارم، معتقدم بازیکن تیم حریف هم مقصر نیست. باید کادرفنی این تیم بازیکنان را کنترل کند، نه اینکه بیشتر آنها را به این کارها تشویق کند. من از مربی آنها دلخور هستم که چرا به بازیکن جوان یاد نداده‌اند برابر پیشکسوت‌ها چه برخوردی داشته باشد. من به یاد ندارم زمانی که ۱۷، ۱۸ ساله بودم و به تیم ملی رفتم با بزرگ‌تر از خودم چنین برخوردهایی داشته باشم.»

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که چرا پتروشیمی با ترکیب قدرتمندش برابر هفت الماس با این بازیکنان جوان به مشکل خورد، گفت: «هفت الماس بسکتبال بازی نمی‌کند. قبول دارم که ۷۰ درصد بسکتبال دوندگی است، اما درکنار این دوندگی باید سیستم و اصول فنی هم باشد که در این تیم دیده نمی‌شود. در جام‌جهانی اسپانیا و در دیدار برابر میزبان روز به‌ارغوان که یکی از بازیکنان فیزیکی تیم است وارد میدان شد و در یک دقیقه داوران او را ۵ خطا کردند. یعنی کسی با این نوع بازی شوخی ندارد. هر کس وارد میدان می‌شود باید بسکتبال بازی کند نه اینکه با سبک فیزیکی کار کند. امروز تمام این حرکت‌ها خطا محسوب می‌شود. حالا شما فرض کنید با این شرایط کدام یک از بازیکنان این تیم می‌توانند در جام جهانی بازی کنند؟»