مدیرکل بودجه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست گردشگری در بوشهر از طراحی ۳۰ منطقه ویژه گردشگری در استان‌های کشور خبر داد و گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های گردشگری در استان‌ها مصوب شده که تاکنون ۷۰ درصد آن تخصیص یافته است. به گزارش «ایرنا» مسعود نوری ادامه داد: توسعه گردشگری اولویت اقتصادی و فرهنگی کشور است و نقش مهمی در هدف‌گذاری کمی و کیفی سازمان میراث فرهنگی دارد. وی اظهار کرد: راه‌اندازی موزه‌های منطقه‌ای در برنامه پنجم توسعه طراحی شده و این طرح‌ها در قالب برش‌های استانی در برنامه ششم که در دست تدوین است، ادامه می‌یابد. مدیرکل بودجه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ایجاد موزه منطقه‌ای در بوشهر خبرداد و بیان کرد: استان بوشهر با داشتن ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد می‌تواند پایگاه موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس در جنوب غرب کشور باشد که در این راستا اقدامات اولیه برای ساخت این موزه فراهم شده است.

گردشگری بوشهر در نقطه توجه برنامه ششم

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: درآمدهای نفتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اعتباری کشور باشد، بنابراین به همین دلیل با استفاده از صنعت گردشگری باید درآمدزایی را در کشور تقویت کرد. سمیع‌اله حسینی مکارم توریسم صنعتی را از دیگر ظرفیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: اکوتوریسم و توریسم صنعتی افق روشنی در حوزه گردشگری برای استان بوشهر فراهم کرده است. وی ادامه داد: امسال ۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام میراث فرهنگی وگردشگری استان بوشهر مصوب شده که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است. حسینی مکارم با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۴ استان بوشهر در حوزه گردشگری افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است، طرح‌های گردشگری ومیراثی استان بوشهر در این برنامه توسعه‌ای به‌طور ویژه دیده شده است.

اعطای زمین به سرمایه‌گذاران در بهترین نقطه ساحلی

استاندار بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: برای ساخت دهکده گردشگری بوشهر که ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی بوشهر به آن اختصاص یافته، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی استان بوشهر امسال افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال است که تخصیص این اعتبارات تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد. سالاری افزود: این استان با توجه به اینکه توانمندی زیادی در حوزه گردشگری دارد و لی از داشتن هتل ستاره دار بی بهره است که لازم است به این مهم توجه ویژه شود. وی گفت: سرمایه گذارانی که در حوزه هتل‌سازی آمادگی دارند در بهترین نقطه ساحلی بوشهر زمین به آنها واگذار و حمایت‌های ویژه در زمینه اخذ مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات ازآنها می‌شود.

افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات عمرانی گردشگری

مدیر کل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر در ادامه این نشست اظهار کرد: ۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به طرح‌های میراث فرهنگی بوشهر تخصیص یافت.

اصغر ناصری بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر برای درآمدزایی و توسعه اشتغال در استان تاکید و تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند گردشگری را در استان بوشهر توسعه دهد که باید حمایت لازم از سرمایه‌گذاران صورت بگیرد. مدیر کل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر با اشاره به حمایت از بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مختلف در استان بوشهر افزود: در سال جاری شاهد افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هستیم.