گروه خبر:تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تا تیر ماه ظرف چند روز گذشته در داخل کشور با حمایت بسیاری از چهره‌های سیاسی همراه بوده است. در این میان هر چند برخی از جریان‌های سیاسی در کشور تلاش کرده‌اند تا از این مذاکرات به عنوان یک دیپلماسی شکست‌خورده یاد کنند، اما حمایت روز پنج‌شنبه مقام معظم رهبری از تمدید مذاکرات هسته‌ای از یکسو و حمایت روز گذشته امامان جمعه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و عملکردشان در این مدت می‌تواند بیان‌کننده حمایت کلی نظام از مذاکرات هسته‌ای و تمدید آن باشد. در این ارتباط روز گذشته آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه تهران، با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ در وین گفت: پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان رهبر معظم انقلاب و مردم هستند و به همین دلیل آنها مجبورند با ایران کنار بیایند. به گزارش «ایرنا»، او در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با قدرت و متانت در مذاکرات شرکت کرد، اظهار کرد: غربی‌ها نمی‌توانند تیم مذاکره کننده هسته‌ای و ایران را به زانو درآورند.

تقدیر از تیم هسته‌ای

امامان جمعه دیگر شهرهای کشور نیز دیروز در آیین‌های سیاسی عبادی نماز جمعه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به دلیل مقاومت در برابر زیاده خواهی قدرت‌های استکباری تقدیر کردند.

به گزارش «ایرنا» آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری خطیب جمعه قم گفت: رهبرمعظم انقلاب پس از مذاکرات اخیر، از مجموعه تیم مذاکره‌کننده ایرانی تمجید کردند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسید و تمدید شد بزرگ‌ترین دولتی که متضرر شد خود آمریکایی‌ها بودند.

سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه نیز گفت: باید از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور که مذاکرات بسیار خوبی دردفاع از حقوق ملت داشته اند، قدردانی کنیم.

آیت‌الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری، صداقت، تدین و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی را از ویژگی‌های تیم ایران در مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: چنین خصوصیاتی برای کشورهای مقابل طرف مذاکره تازگی دارد.

در واکنشی دیگر محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام گفت: ایستادگی شجاعانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر زیاده‌خواهی، زورگویی و گستاخی آمریکا، جای تقدیر و تشکر دارد که از حقوق ملت ایران با روحیه جهادی و تفکر بسیجی با قاطعیت دفاع کردند.

همچنین محمدحسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین با اشاره به مذاکرات اخیر هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی با کشورهای ۱+۵ گفت: تیم مذاکره‌کننده کشور در این دوره از مذاکرات بسیار منطقی و در جهت عزت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کرد.

حمایت آحاد ملت از سربازان خود

در خبری دیگر، امام جمعه گرگان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با۱+ ۵ گفت: امروز، نکته مهم این است که وفاق ملی در کشور باید افزایش یابد و آحاد ملت، از سربازان خود در مذاکرات حمایت کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بیان کرد: دنیا باید ببیند که مردم پشتیبان نمایندگان خود در مذاکرات هسته‌ای هستند و این موضوع را باید آمریکایی‌ها و کشورهای دنیا لمس کنند.

آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: باید از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردانی شود؛ چرا که آنها در مذاکرات بسیار حساس اخیر با گروه ۱+۵ قدرتمندانه پای میز مذاکره حاضر شدند و ذره‌ای از حقوق مسلم ملت ایران در بحث غنی‌سازی هسته‌ای عقب‌نشینی نکردند.آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز هم با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از ایستادگی و تلاش‌های هیات مذاکره‌کننده ایرانی گفت: ما نیز به این هیات دست مریزاد می‌گوییم و دعا می‌کنیم خداوند قدم آنها را ثابت نگه دارد و برای احقاق حقوق مسلم ایران هرچه بیشتر ایستادگی کنند.

سیدمحمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج هم افزود: تاکنون تیم مذاکره‌کننده کشورمان با شجاعت از حقوق ملت مسلمان ایران در نشست با گروه ۱+۵ دفاع کرده است و آمریکا که فکر می‌کرد در نشست وین زمینه‌ای برای خواسته هایش فراهم شده است، رسوا شد.