علی عبداللهی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای راهبری ICT بازار سرمایه، به تشریح نگاه این سازمان درخصوص فناوری اطلاعات و برنامه‌های راهبری توسعه ICTبازار سرمایه پرداخت.

به گزارش «سنا» در جلسه‌ای که صبح روز دوشنبه سوم آذرماه، با حضور اعضای شورا و فعالان حوزه ICT بازار سرمایه، دو عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران و معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات کشور در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، به معرفی سازمان نظام صنفی رایانه ای، جایگاه و خدمات آن به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تشکل مردم نهاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته شد و زمینه‌های همکاری میان این تشکل و فعالان حوزه ICT بازار سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبری، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران و رئیس کمیسیون نرم افزار این سازمان، با اشاره به اینکه سازمان طی دوره فعالیت اش به‌عنوان پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولت، به دنبال توسعه روابط خود با نهادهای ذی نفع در حوزه ICT و اقتصاد بوده است، بر لزوم تعامل میان سازمان نصر و بازار سرمایه ایران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک دو سازمان تاکید کرد.

در ادامه جلسه باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، حوزه‌های بورس و مالی را از پیشروان فناوری اطلاعات دانست و تاکید کرد که تعامل شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه با سازمان نصر می‌تواند زمینه رشد و ارتقای دوسویه را فراهم کند. همچنین این تعامل را موجب استاندارد شدن فعالیت ها، انتقال تجربیات بورس به سایر حوزه‌ها و نیز از سایر حوزه‌ها به بورس، ایجاد کارگروه‌های مشترک هماهنگی و هم‌افزایی و سرمایه‌گذاری برای حضور بیشتر شرکت‌های بزرگ فاوای کشور در بخش مالی و ایجاد هماهنگی برای تعاملات بین‌المللی دانست و بیان کرد که همه اینها آغازی برای بزرگ‌تر شدن و بلوغ بیشتر فعالان حوزه فاوای بورس و مالی است.

علی عبداللهی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای راهبری ICT بازار سرمایه، به تشریح نگاه این سازمان درخصوص فناوری اطلاعات و برنامه‌های راهبردی توسعه ICT بازار سرمایه پرداخت. عبداللهی در این خصوص گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، مترصد شناخت فرصت‌های جدید در حوزه ICT است و توسعه ارتباط با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، به‌عنوان محل اجتماع شرکت‌های خصوصی فناوری اطلاعات، می‌تواند منجر به ارتقای توان تخصصی شرکت‌های IT بازار سرمایه شود.

در این جلسه، درخصوص بررسی راه‌های آغاز تعامل میان سازمان نصر تهران و سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت‌های فعال حوزه ICT، اعضای هیات مدیره سازمان نصر تهران پیشنهاد تشکیل «کارگروه بازار سرمایه» به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات را مطرح کردند. همچنین اعضای شورا در راستای تعامل با سازمان نصر تهران، بر لزوم عضویت شرکت‌های فعال حوزه ICT بازار سرمایه در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کردند.