شاتا: مدیر کل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته‌ای برای تهیه پیش‌نویس سند استرات‍ژی صنعت آسانسور خبر داد. کیومرث فروتنی در جلسه شورای آسانسور گفت: تعیین صلاحیت شرکت‌های مجری و بازرسی آسانسور در اولویت کاری این شورا قرار گرفت.

فروتنی افزود: عملکرد این شورا باید سبب رشد صنعت آسانسور، توسعه صادرات و جلوگیری از تولید و واردات قطعات و تجهیزات نامرغوب مربوط به آن شود.

وی اضافه کرد: بررسی و پیگیری اجرای مقررات ملی ساختمان (مبحث ۱۵ و ۲۲ ساختمان)، ارتقای فرهنگ بهره‌برداری از آسانسور و پله برقی، بررسی شیوه‌های عملی بازرسی ادواری آسانسور، اصلاح الگوی مصرف در صنعت آسانسور، ارتقای کیفیت تولید، ایمنی و عملکرد صنعت آسانسور و پله برقی و رعایت حقوق مصرف‌کننده و رسیدگی به تخلفات و شکایات نیز از دیگر برنامه‌هایی است که این شورا به آنها رسیدگی خواهد کرد.

در این نشست، همچنین مقرر شد برای رسیدگی به تخلفات با توجه به جایگاه‌های قانونی تعیین شده، هماهنگی و وحدت رویه ایجاد شود. شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری صنعت آسانسور که مباحث پله برقی و راهروهای متحرک را نیز دربرمی‌گیرد، پس از یک وقفه چند ساله در ماه‌های اخیر مجددا فعال شده است.