ایلنا: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی سخنانی در ماه محرم امسال که تا دیروز منتشر نشده بود،تاکید کرد: جایگاه مظلوم و ظالم را باید حضرت اباعبدالله(ع) برای تاریخ روشن می‌کردند که در اوج فداکاری کرده‌اند. کسانی هستند که خیال می‌کنند دیگر قدرتشان تمام‌شدنی نیست و می‌خواهند نفس‌کشی جلویشان نباشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این فقط مظلوم است که حق دارد علیه ظالم صدایش را بلند کند، گفت: این یک درس جهانی است از خدای جهان، هرکس بخواهد ظلم بکند، خداوند آن را مباح کرده که برای کشف ظلم او برای نشان دادن و افشا کردن کار زشت او انسان صدایش را بلند بکند به هر نحوی که راهش را دارد یا امکانش را دارد یا به هر حال برنامه این نباشد که ظلمی بشود و بعد هم در تاریخ گم بشود.

او تاکید کرد: باید کاری بشود که هیچ وقت در هیچ قسمتی از تاریخ این ظلم نتواند توجیه بشود که کسی بگوید این ظلم توجیه دارد. هاشمی با بیان اینکه همیشه احمقانه‌ترین و شنیع‌ترین کار را ظالمان می‌کنند، گفت: ببینید اینها کسانی هستند که خیال می‌کنند دیگر قدرتشان تمام‌شدنی نیست و می‌خواهند نفس‌کشی جلویشان نباشد، هر چه ببینند برایشان اهمیتی ندارد. می‌ریزند، می‌گیرند، زندان می‌کنند، شکنجه می‌دهند خبر‌هایش را قطع می‌کنند، سانسورش می‌کنند، اجازه نمی‌دهند به بچه‌هایش خبرش را بدهند. هرچه می‌توانند می‌کنند و ابایی هم از انجامش ندارند. خب اینها همه ظلم‌های بزرگی است. رئیس مجمع تشخیص ادامه داد: آدم‌هایی هستند که وقتی به قدرت می‌رسند، مست می‌شوند و می‌ترسند از آنکه در قدرتشان رخنه‌ای بیفتد.

برای حفظ قدرت، ظالم مسلط هیچ مهاری ندارد و همین‌طور جلو می‌رود تا اینکه یکدفعه زیر پایش خالی می‌شود و می‌ریزد، حالا اگر مردم باشند مردم یک حکومت درستی درست می‌کنند و مدتی هستند؛ ولی دوباره از داخل خود مردم عده‌ای پیدا می‌شوند و شروع می‌کنند به ‌ویژه‌خواری و کارهای دیگر و به تدریج همین‌طور که می‌بینید تاریخ مجدد تکرار می‌شود و تکرار می‌شود.