گروه ورزش : بالاخره بعد از کش و قوس‌های بسیار هدایت تیم ملی امید به محمد خاکپور واگذار شد، اتفاقی که با واکنش‌های بسیاری درجامعه فوتبال همراه شد؛ اینکه چگونه از گزینه کارنامه‌داری چون کرانچار به بهانه تفاوت فرهنگی گذشتیم و به محمد خاکپور رسیدیم که در رزومه‌اش تنها هدایت تیم استیل آذین و سقوط به همراه این تیم به دسته پایین‌تر قرار داشت. محمد خاکپوری که شاید خودش هم می‌داند به واسطه تنگ بودن زمان تا شروع مسابقات مقدماتی المپیک انتخاب شد.او در مراسم معارفه‌اش هم به مساله زمان اشاره می‌کند: «ما بازیکنان مستعدی از لحاظ فنی داریم. در هر صورت فرصت زیادی برای تغییرات در این مرحله نداریم. سه ماه تا مسابقات مرحله اول مقدماتی المپیک فرصت داریم که در این بین تنها ۴۲-۴۰ روز زمان داریم که بازیکنان را تمرین بدهیم، در سایر مواقع آنها در تیم‌هایشان بازی می‌کنند.» او چند اردو برای جبران زمان از دست رفته در نظر گرفته است: «در این فرصت تمام هم و غم خود را خواهیم گذاشت تا تیم به انسجام و هماهنگی لازم برسد. سه اردو پیش‌بینی کرده‌ایم که اولین اردو در تهران آغاز خواهد شد و پس از آن اردوی ۱۰ روزه‌ای در کیش برگزار می‌کنیم و تیم ملی زیر ۲۲ سال عمان هم از ما دعوت کرده تا با آنها بازی کنیم و اردوی ۱۲-۱۰ روزه‌ای در این کشور خواهیم داشت. بازی این تیم به عربستان شبیه است و می‌تواند به ما کمک کند. در مرحله پایانی اردوی آماده‌سازی خود به آنتالیا خواهیم رفت. تلاش می‌کنیم با تیم‌های قدرتمندی بازی کنیم. با تیم ملی زیر ۲۲ سال دانمارک بازی خواهیم کرد و ۹ دیدار تدارکاتی در سه اردوی خود پیش‌بینی کرده‌ایم تا بازیکنان بتوانند به آمادگی لازم برسند. پس از صعود از مرحله اول برنامه‌ریزی مجددی خواهیم داشت.»

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا با پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی در این زمان ریسک کرده است، گفت:‌ «نمی‌شود گفت ریسک کرده‌ام. به عنوان یکی از اعضای کوچک فوتبال قرعه به نام من افتاد که سرمربیگری تیم امید را بر عهده بگیرم. من خود را مدیون فوتبال می‌دانم. از ۱۱-۱۰ سالگی فوتبال و مردم روی من سرمایه‌گذاری کردند و حالا زمان این است که من تجربه‌ای را که کسب کرده‌ام در اختیار این فوتبال بگذارم. احساس کردم امروز تجربه‌ام را باید در اختیار بازیکنان جوان بگذارم.»

او دست کمک به سوی مربیان لیگ دراز می‌کند تا بلکه از مشکلات میان باشگاه‌ها و این تیم برسر دراختیار قرار دادن بازیکنان بکاهد: «با اینکه زمان کم است اما احساس تکلیف کردم. از تمام کسانی که در گذشته برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. از تمام مربیان لیگ هم خواهش می‌کنم به ما کمک کنند. به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام بدهم. خواهشم این است که دست یاری بدهند تا بتوانیم موفق باشیم.»

خاکپور در مورد اینکه آیا امیدوار است که تیم بتواند به المپیک صعود کند یا نه، با خوش‌بینی گفت: «۱۰۰ درصد این‌گونه است. چون توانایی بازیکنان بالاست. عزم ملی هم جزم شده است. اگر نیت برای خوشحالی مردم باشد قطعا چنین اتفاقی رخ خواهد داد.»

مجید صالح هم به عنوان دستیار درکنار خاکپور خواهد بود: «من لفظ دستیار را دوست ندارم. توانایی‌های یکدیگر را کنار هم می‌گذاریم تا بتوانیم به نتیجه لازم برسیم. من از صالح خواهش کردم که در کنار تیم حضور داشته باشد.»خاکپور در مورد اینکه گفته می‌شود هادی طباطبایی قرار است مربی دروازه‌بانان تیم ملی امید شود، جواب قطعی را به آینده موکول کرد: «اجازه بدهید به نتیجه برسیم پس از آن در این باره صحبت خواهیم کرد.»

وی درخصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی امید و حریفان این تیم هم گفت: «به نظرم هیچ تیمی آسان نیست. نپال، افغانستان و فلسطین تفاوتی با عربستان ندارند. ما بازی‌های تدارکاتی را در نظر خواهیم گرفت که نوع بازی آنها شبیه تیم‌هایی باشد که همگروه آنها هستیم.»