گروه صنعت و معدن: تفاهم نامه همکاری مشترک بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در جهت ارتقا و بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط (sme )به امضا رسید. سیدمحمدعلی سیدابریشمی امضای این تفاهم‌نامه را در احیا و بازسازی اقتصادی واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی با همکاری و بسیج نخبگان و دانش آموختگان موثر برشمرد و گفت: با همکاری و تبادل امکانات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فنی و زیرساختی دو مجموعه، می‌توان گام‌های اساسی در جهت توسعه صنایع کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان برداشت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه به تحقیق و پژوهش را تنها راه باقی ماندن صنعت کشور در عرصه رقابت جهانی عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های موفقیت در این امر، همکاری نزدیک بین صنعت و دانشگاه است. سیدابریشمی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته، تعداد کثیری پژوهش، مقاله و پایان نامه دانشجویی مرتبط با حوزه صنعت در دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت ولی به علت اینکه فعالیت‌های مذکور براساس تقاضا و نیاز صنعت صورت نگرفته بود، درصد کمی از آنها به مرحله تجاری‌سازی رسید. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه حمایت از استقرار شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با خوشه‌های کسب‌وکار در پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی را از برنامه‌های سازمان عنوان کرد وگفت: با برگزاری تورها و بازدیدهای شغلی برای دانشجویان از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور، می‌توان فضای مناسبی برای شناسایی این قشر از صنعت و تولید کشور فراهم کرد. سیدابریشمی همچنین از اختصاص فضای کارگاهی و امکانات موجود در شهرک‌های صنعتی و فناوری برای تولید برخی محصولات شرکت‌های دانش بنیان به جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: همکاری لازم در جهت احیا و بازسازی اقتصادی واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان صورت گیرد. رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان نیز در این مراسم از انجام طرح‌های پژوهشی و امکان‌سنجی ایجاد پنجره واحد کسب‌وکار کشور با هدف کمک و تسریع و تسهیل در ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارها خبر داد و گفت: در حال حاضر سند توسعه اشتغال در هفت استان کشور تهیه شده است.

محمدرضا پورعابدی با اشاره به تهیه و تدوین ۸۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی و ۲۰۷ طرح تیپ شغلی جدید اظهار کرد: در سال ۹۲ اجرای کلینیک صنعت در پنج فاز تعریف شد که فاز اول آن مرحله اجرای پروژه در نظر گرفته شده بود.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان تعریف ساختار و فرآیند اصلی کلینیک صنعت را فاز دوم این طرح نامبرد و افزود: در فاز سوم نیز انجام و اجرای ۵۰ مورد مشاوره صنعتی برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تعریف شده بود. پورعابدی تصریح کرد: همچنین تعریف ۱۵ مورد پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه تخصصی و فنی و تدوین و ارائه آن نیز فاز چهارم وپنجم طرح کلینیک صنعت در نظر گرفته شده بود.