ایسنا: محققان آمریکایی برنامه جدیدی را طراحی کرده‌اند که با توجه به اطلاعات دی‌ان‌ای، اطلاعات سلامت کاربر را شخصی‌سازی کرده و کنترل سلامت را تسهیل می‌کند. محققان شرکت آی‌بی‌ام و شرکت Pathway Genomics با استفاده از ابررایانه واتسون، برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که اطلاعات سلامت فرد را با استفاده از ژن‌ها شخصی‌سازی می‌کند.

به گفته سازندگان، این برنامه تلفن هوشمند تمامی سوالات مربوط به رژیم غذایی و تناسب اندام‌ را پاسخ می‌دهد. این تحلیل‌ها بر اساس دی‌ان‌ای و اطلاعات سلامت شخص ارائه می‌شود.

کاربران به راحتی می‌توانند با گزینه «پرسش از واتسون» این دستگاه، جواب سوالات خود را در مورد آنچه باید بخورند و چگونه ورزش کنند، در مدت سه ثانیه دریافت کنند. مدیر پزشکی شرکت Pathway Genomics اظهار کرد: با توجه به مکانی که شما قرار دارید با اطلاعاتی از جمله میزان قرار گرفتن بالاتر از سطح دریا، ورزش و ضربان قلب برای شما مشخص می‌شود به دیابت مبتلا هستید یا به شهری وارد شده‌اید که قبلا در آنجا حضور نداشته‌اید، برای صبحانه کلوچه و شیرینی میل می‌کنید و همچنین دستگاه میزان انسولین مصرفی را برای شما مشخص می‌کند. برای اطمینان از عملکرد دستگاه، اطلاعات آن با توجه به آزمایش‌های بالینی و نشریه‌های پزشکی تنظیم شده است.