رئیس جامعه هتلداران ایران از صنعت گردشگری و زیرمجموعه آن به عنوان ارکان اصلی توسعه و پویایی اقتصاد کشور نام برد و راهکاراساسی برای برون رفت سرمایه‌گذاران از مشکلات موجود در این صنعت را ایجاد تشکل قوی دانست. به گزارش «ایرنا»، جمشید حمزه زاده افزود: با تحقق این مهم و همگرایی در میان اعضای جامعه هتلداران کشور می‌توان مشکلات آنان را به‌تدریج برطرف کرد.

وی اظهار کرد: طی یکسال اخیر اقداماتی نظیر معافیت مالیات حدود ۵۰ درصدی تاسیسات گردشگری، حذف حدود ۵ درصد پرداختی به شهرداری‌ها و نیز پرداخت تسهیلات کم بهره و درازمدت به سرمایه‌گذاران برای ساخت واحدهای مرکزاقامتی در شهرهای بزرگ با مدت زمانی حدود چهارسال و نیز کمتر توسعه یافته حدود ۶ سال انجام گرفته است.

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: درحال حاضر هم‌افزایی مطلوبی با فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با هدف رفع مشکلات و ارائه خدمات فرابخشی به صنعت جهانگردی ایجاد شده که دراین بخش مصوبات خوبی داشتیم، منتهی برای تحقق این برنامه‌ها همه باید کمک کنند. حمزه‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین مجمع‌های هماهنگی تشکل‌های گردشگری تاسیس شده به‌نحوی که با چنین تشکلی تمامی سیاست‌های راهبردی این حوزه در استان‌ها نیز پیگیری خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین از تخصیص اعتبارات لازم از محل صندوق توسعه ملی برای استانداردسازی ونیز ساخت هتل‌های جدید در کشور خبر داد.