مرد بدهکار در پرسپولیس؟

گروه ورزش: آنچه این هفته‌ها در پرسپولیس اتفاق می‌افتد، بی‌گمان می‌تواند یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران باشد. باشگاهی که در ۱۰ ماه گذشته پنج مدیرعامل متفاوت را بر مسند کار دیده و البته آخرین مدیرش نیز فعلا در بازداشت به سر می‌برد، در حال حاضر با بلاتکلیفی محض دست و پنجه نرم می‌کند. با این وجود اما همچنان شایعات مهم و متفاوتی از اطراف این باشگاه به گوش می‌رسد؛ از جذب رضا قوچان‌نژاد تا حضور برانکو ایوانکوویچ به جای حمید درخشان! شاید باورنکردنی باشد، اما باشگاهی که در دو هفته گذشته از پرداخت پول رضایت‌نامه بابک حاتمی به سایپا و جذب این بازیکن ناتوان بوده، اخیرا حتی تا یک قدمی استخدام سرمربی سابق تیم ملی کشورمان نیز پیش رفته است؛ آنچه به سردرگمی‌ها پیرامون وضعیت پرسپولیس دامن می‌زند. امروز میلیون‌ها هوادار سرخپوشان تنها یک سوال از وزارت ورزش دارند؛ در این تیم چه خبر است؟

شوک ایوانکوویچ

در شرایطی که ظهر روز شنبه حمید درخشان در مصاحبه‌ای اطمینان داده بود هیچ بازیکنی از پرسپولیس جدا نمی‌شود و این تیم در طول تعطیلات نیم‌فصل آماده پیگیری رقابت‌ها خواهد شد، ساعاتی بعد ناگهان خبرگزاری فارس از نزدیک شدن برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس خبر داد! «عبور پنهان از درخشان» تیتری بود که این پایگاه خبری برای گزارش مزبور انتخاب کرده بود. موضوع زمانی جالب‌تر شد که همین رسانه، گفت‌وگویی کوتاه نیز از برانکو منتشر کرد؛ مصاحبه‌ای که سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در آن ضمن اعلام آگاهی از شرایط پرسپولیس گفته بود: «همه چیز ممکن است و امکان دارد هر لحظه اتفاق جدیدی بیفتد. آنها با من مذاکره کرده‌اند اما همه چیز به روند مذاکرات و پیشنهاد نهایی پرسپولیسی‌ها بستگی دارد.» انتشار این خبر موجی از واکنش‌ها را در فضای رسانه‌ای کشور برانگیخت. در این میان برخی از پایگاه‌های خبری بعد از کسب اطلاع از رضا چلنگر که مترجم و دوست صمیمی برانکو بوده، مذاکره پرسپولیسی‌ها با وی را تکذیب کردند. این فضا باعث شد تا دقایقی بعد خبرگزاری فارس فایل صوتی بخشی از مصاحبه‌اش با ایوانکوویچ را منتشر کند. این اتفاق، کل موضوع را وارد فاز جدیدی کرد تا سرگیجه هواداران پرسپولیس تشدید شود. آیا بعد از دایی که در هفته هفتم برکنار شد، درخشان هم در پایان هفته هفدهم جای خودش را به مربی جدیدی خواهد داد؟

موج تکذیب‌ها در مورد مرد بدهکار!

مطابق انتظار، شایعه مذاکره پرسپولیسی‌ها با برانکو خیلی زود توسط مسوولان این باشگاه تکذیب شد. حسین کلانی که عضو هیات‌مدیره سرخپوشان است در این مورد به خبرگزاری کاپ گفت: «این مساله صد درصد شایعه است. اگر برانکو راست می‌گوید، اعلام کند چه کسی از پرسپولیس با او صحبت کرده است؟ اگر خبری باشد باید هیات‌مدیره درباره آن تصمیم بگیرد اما شخصا نمی‌دانم در پرسپولیس چه خبر است. به نظر می‌رسد تصمیمات درباره پرسپولیس جای دیگری گرفته می‌شود، چون هر روز شاهد یک اتفاق هستیم که ما از آن خبری نداریم.» همچنین حسین عبدی نیز در گفت‌وگو با همین رسانه از موضوع مذاکره با برانکو ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. در همین راستا، خبرگزاری تسنیم هم مصاحبه‌ای منتشر کرد از علی طاهری که نایب‌رئیس هیات‌مدیره سرخپوشان است و فعلا قرار شده در غیاب حمیدرضا سیاسی کارها را پیش ببرد. او می‌گوید: «صحت و سقم ماجرا را از صحبت‌های من می‌توانید متوجه شوید. هیچ‌کس از باشگاه پرسپولیس با این مربی مذاکره نکرده است.» در این میان اما یک مانع بزرگ دیگر هم سر راه حضور برانکو در ایران وجود دارد؛ اینکه او سال‌ها است به سیستم مالیاتی کشور بدهکار است و اصلا به همین دلیل در زمان هدایت تیم الاتفاق عربستان، موفق نشد برای دیدار با استقلال وارد تهران شود. در این شرایط هر باشگاهی که خواهان همکاری با برانکو باشد، ابتدا باید مالیات قابل توجه وی را بپردازد؛ هرچند مدیران پرسپولیس قبلا در ماجرای برکناری علی دایی نشان داده‌اند از پرداخت غرامت‌های سنگین مالی برای اعمال تغییرات فنی دلخواه‌شان ابایی ندارند!

رد پای حسین هدایتی

در شرایطی که به درستی مشخص نیست چه کسی از طرف باشگاه پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ چراغ سبز نشان داده، برخی از رسانه‌ها مدعی هستند رد پای حسین هدایتی در این پرونده به چشم می‌خورد. در همین راستا خبرگزاری تسنیم ضمن انتشار گزارشی مدعی شده است: «وزارت ورزش و جوانان طی چند روز گذشته صحبت‌هایی را با حسین هدایتی برای حضورش در باشگاه پرسپولیس انجام داده و منتظر پاسخ وی بود. عضو پیشین هیات‌مدیره این باشگاه برای حضور در پرسپولیس اختیار تام می‌خواست تا نفراتی که مد نظر دارد را به این تیم بیاورد و در باشگاه تغییر و تحولاتی ایجاد کند. از آنجا که علی دایی با وزارت ورزش مشکلاتی دارد، هدایتی و اعضایی که قرار بود به او در باشگاه پرسپولیس کمک کنند به دنبال گزینه‌های خارجی رفتند. زلاتکو کرانچار و برانکو ایوانکوویچ گزینه‌های تیم هدایتی بودند که با توجه به مشکلاتی که برای حضور کرانچار در تیم امید به وجود آمد، تنها گزینه باقی مانده ایوانکوویچ بود.» همچنین مهران بهرامی، مدیر اجرایی باشگاه پرسپولیس هم در گفت‌وگو با همین خبرگزاری می‌گوید: «برانکو مدعی است از باشگاه پرسپولیس با او تماس گرفته‌اند. اگر فرض را بر این بگذاریم که ادعای او درست است، شاید آقایانی که فکر می‌کردند در باشگاه پرسپولیس سمت خواهند گرفت پیش‌دستی کرده و با برانکو تماس گرفته باشند!» با این وجود اما حسین هدایتی با انتشار پیامی در صفحه منتسب به وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از حضور در پرسپولیس عذرخواهی کرد. اگرچه در این پیام برخی مشکلات خانوادگی علت اتخاذ این تصمیم اعلام شده، اما گفته می‌شود عوامل دیگری در این زمینه دخیل بوده‌اند. در این مورد خبرگزاری مهر در گزارشی ادعا کرده بود مخالفت با یک شرط وزارت ورزش موجب انصراف هدایتی از حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس شده است: «براساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته بود قرار بود محمدحسین نژادفلاح به‌عنوان مدیرعامل فعالیتش را آغاز کند و علی پروین و حسین هدایتی نیز به‌عنوان حامیان اصلی فنی و مالی او را همراهی کنند اما شرطی که وزارت ورزش برای او گذاشته بود، وی را از بازگشت منصرف کرد. گفته می‌شود از سوی مسوولان وزارت ورزش به وی پیشنهاد شده که تا دو ماه آینده که قرار است باشگاه واگذار شود هزینه‌های باشگاه را پرداخت کند، اما هیچ انتقالی به وی صورت نخواهد گرفت!» حالا باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا شاهد تغییر در کادر مدیریتی و فنی پرسپولیس خواهیم بود یا نه؟