میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی کشور طی ۸ ماه اخیر با رکورد جدید، به ترتیب ۸/۶ درصد و ۸/۴ درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال، ۱۱ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۸۲ تن فولاد خام تولید کردند. میزان فولاد خام تولیدشده طی مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۲۳۵ تن بود.

از این میزان تولید، شرکت «فولاد مبارکه» ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۵۷ تن، «فولاد خوزستان» ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۶ تن، «ذوب آهن اصفهان» یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۲۷ تن، «فولاد هرمزگان» ۷۶۲ هزار و ۷۶ تن، «سبا» ۵۲۴ هزار و ۴۰۶ تن، «فولاد خراسان» ۴۷۹ هزار و ۷۱۸ تن، «فولاد آلیاژی ایران» ۲۷۱ هزار و ۵۵۸ تن و «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» ۱۲۰ هزار و ۳۱۴ تن تولید کردند که به ترتیب جزو ۸ شرکت بزرگ فولاد ساز کشور محسوب می‌شوند.

همچنین در ۸ ماه امسال، ۱۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۸۷ تن انواع محصولات فولادی (ورق گالوانیزه، میلگرد، ورق گرم، تیرآهن، لوله، کلاف و ورق عریض) توسط شرکت‌های فولادی تولید شد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۸۳ تن بود. در این میان، شرکت‌های بزرگ تولید کننده محصولات فولادی به ترتیب فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد اکسین، سبا، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بودند.

بنا بر این گزارش، میزان تولید «فولاد خام» و «محصولات فولادی» در آبان ماه ۹۳ به ترتیب یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۵ تن و یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۲۴ تن بود.