کیفیت اینترنت ایران  رضایت‏بخش نیست

ایسنا: نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران با اعلام اینکه تاکنون میلیون‌ها دلار برای شبکه‏های فیبرنوری در سطح کشور هزینه شده است، گفت: با وجود این هزینه‏ها ADSL تنها به خط‏‌های سیمی متصل می‌شود که این مساله جای تامل بسیاری دارد. فرشید شکرخدایی، در خصوص میزان کیفیت اینترنت کشور اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اینترنت ایران رضایت‏بخش نیست و اصلاح و ارتقای کیفیت آن نیازمند ارزیابی کیفی مستقل از رضایت مردم در این حوزه است.

وی با اشاره به وعده مخابرات مبنی بر ارائه اینترنت پرسرعت گفت: قسمت اعظمی از نارضایتی مردم باید از طریق همین موضوع برطرف شود چرا که سرعت پایین اینترنت عاملی مضاعف بر نارضایتی مردم شده است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان اینکه در حال حاضر ایران در حوزه اینترنت جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: ارزیابی کیفی مستقل از رضایت مردم در این حوزه وجود ندارد و برای حل این معضل بهترین کار ارزیابی کیفی مستقل از مردم است. شکر‏خدایی با بیان اینکه باید شخص سومی مانند رسانه‏ها و دانشگاه‏ها یا شرکت‌های مستقل نظر مردم را درباره کیفیت تمامی خدمات و کالاها در سطح کشور جویا شوند، گفت: ایران در این زمینه ضعیف است و باید این نهادها تقویت شوند. وی با اشاره به اهمیت وجود اینترنت با کیفیت و رضایتمندی مردم در این بخش اظهار کرد: باید تدابیر ویژه‏ای برای حل این مساله اندیشیده شود.