گروه بنگاه‌ها: محمد ابراهیم مقدم، مدیرعامل بانک تجارت، طی پیامی به مناسبت هفته پژوهش تاکید کرد: امروزه، با تشدید رقابت در صنعت بانکداری کشور و افزایش سطح انتظارات مشتریان، انجام پژوهش‌های کاربردی، مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم در ادامه این پیام می‌افزاید: در دنیای امروز دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار رفته و پژوهش مهم‌ترین راه کسب این دانایی است، به‌طوری‌که نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. وی افزود: اگر پژوهش انجام نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، همچنین بدون پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. در سطح سازمانی نیز پژوهش می‌تواند به‌عنوان مجموعه‌ای از فعالیت‌های بدیع، خلاق، نوآورانه و نظام یافته، یک ابزار مهم جهت پویایی و رشد و توسعه سازمان به‌شمار آید.

مدیرعامل بانک تجارت توانمندی بانک‌ها در انجام پژوهش‌های کاربردی را یک مزیت رقابتی دانست و افزود: امیدوارم با گسترش فعالیت‌های پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های همکاران اندیشمند و توانای بانک تجارت و همچنین ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، با انجام تحقیقات کاربردی، موثر و اثربخش بتوانیم در راستای تعالی و کسب موفقیت‌های بیشتر برای بانک تجارت گام‌های استوارتری برداریم.