گروه بازرگانی: طی حکمی از سوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، بهزاد عمرانی به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل،‌ فواد افشین به‌عنوان نایب رئیس و عضو غیرموظف و یعقوب آرایش به‌عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی، محمدرضا رضوی در مراسم تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید هیات مدیره ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات مدیره سابق این مرکز گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و اقدامات زیادی برای ارائه خدمات دولت به صورت الکترونیک صورت گرفت که یکی از این اقدامات، فعالیت شرکت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران است.

وی با بیان اینکه این شرکت نقش موثری در استانداردسازی کد کالا و خدمات کشور داشته و دارد، گفت: باید در ساده‌سازی و روان‌سازی ابعاد مختلف تجارت الکترونیک اقدامات اساسی و مهمی صورت گیرد. در ادامه این جلسه احمد غلامزاده، رئیس سابق شرکت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با اشاره به عملکردش در زمان تصدی مسوولیت در این مرکز گفت: ایجاد و پیشرفت حوزه‌های دانش‌محور نیازمند جذب نیروی انسانی است که اینجانب در این مرکز حدود ۶۰۰ شغل در طول مسوولیت خود ایجاد کردم. وی همچنین اشاره کرد که می‌شد از طریق افزایش سرمایه در شرکت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران سهم دولت را کاهش داد و زمینه فعالیت بخش خصوصی و ارائه خدمت از سوی مرکز را به شکل مناسب‌تری فراهم کرد.

بهزاد عمرانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران نیز در این مراسم گفت: اعضای جدید هیات مدیره با این رویکرد که می‌خواهند تناقضات گذشته را روشن و مشخص کنند، فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد. وی تاکید کرد: اگر مرکز می‌خواهد در توسعه اقتصادی و تجاری کشور خوب ایفای نقش کند باید به فعالیتش ادامه دهد و آن بخشی از فعالیت‌ها که قابل واگذاری است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، بنابراین ما در این جهت قدم برخواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با نگاه کارشناسی دقیق مشکلات گذشته مرکز را بررسی و حل و فصل کنیم.